f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | Duke Nukem 3D | Obsługa myszki

Duke Nukem 3D

Obsługa myszki

Większość dzisiejszych graczy nie wyobraża sobie grania w gry FPP bez używania myszki. Gry takie jak DOOM czy DN3D nie wymuszały specjalnie na graczu obsługi jej myszką. Całkiem dobrze się grało na klawiaturze i nikt nie myślał o sterowaniu myszką. Zresztą i po co ?? Dopiero gdy nadszedł Quake 1 nastąpił ukłon w kierunku myszki jako podstawowego urządzenia sterującego. Po ewolucji wszystkich gier nikt już nie myśli o sterowaniu tylko klawiaturą (zresztą większość pewnie nie dałaby już rady). Tak więc powstała potrzeba „ożywienia” starego, poczciwego Duke’a i zasilenie jego engine’u w możliwość pełnej obsługi myszką. Oczywiście nie obejdzie się bez pewnych klawiszy na klawiaturze np. nr broni, którą chcecie wybrać czy klawisze nawigacyjne, ale to oczywiste.
Aby móc sterować myszką w Duke’u musicie dokonać pewnej zaawansowanej konfiguracji gry. Nie będzie to już zwykła zmiana kilku opcji w pliku SETUP.EXE. A więc tak :
Otwórzcie plik DUKE3D.CFG w NOTEPADZIE.
Odnajdźcie wpis
ControllerType = 1. Upewnijcie się czy jest on ustawiony na 1. To ustawi grę na obsługę klawiaturą i myszką.
Teraz odnajdźcie następujące wpisy :
AimingFlag = x ; wybierz wartość 1 aby ustawić celowanie myszką na domyślnie włączone.
GameMouseAiming = x ; podobnie jak wyżej.
MouseAiming = x ; tą wartość najlepiej ustawić na 0

Teraz pozostaje sprawa „odwrócenia” myszki. Tym co tego nie używają nie polecam dokonywać tych zmian.
MouseAimingFlipeped = 0 ; świetnie działa w wersji ATOMIC.
MouseSensitivity = x ; Tutaj każdy niech sobie coś wybierze sam. Im mniejsza wartość tym myszka mniej czuła i vice versa. Wartość poprzedzona znakiem ”-„ spowoduje odwrócenie kierunku działania myszki.

Następnie należy przypisać funkcje klawiszom myszki :
MouseButton0 = „” ; dla lewego przycisku myszki
MoseButtonClicked0 = „” ; podwójne kliknięcie lewym przyciskiem myszki
MouseButton1 = „” ; dla prawego przycisku myszki
MouseButtonClicked1 = „” ; podwójne kliknięcie prawym przyciskiem myszki
MouseButton2 = „” ; dla środkowego przycisku myszki (jeśli taki jest)
MouseButtonClicked2 = „” ; podwójne kliknięcie środkowym przyciskiem myszki (jeśli taki jest)
W cudzysłowie należy wpisać nazwę akcji jaka ma być wykonana po wciśnięciu danego przycisku. Polecam dla lewego przycisku wpisać FIRE a dla prawego JUMP albo OPEN.

Na tym zakończyliśmy najtrudniejszą część modyfikacji. Teraz pozostaje wejść do SETUP.EXE i poustawiać wszystko wg własnego zdania. Najlepiej jest zrobić to tak:

Move_Forward = "W" ""
Move_Backward = "S" ""
Turn_Left = "" ""
Turn_Right = "" ""
Strafe = "" ""
Fire = "" ""
Open = "" ""
Run = "LShift" ""
AutoRun = "CapLck" ""
Jump = "R" ""
Crouch = "F" ""
Look_Up = "" ""
Look_Down = "" ""
Look_Left = "" ""
Look_Right = "" ""
Strafe_Left = "A" ""
Strafe_Right = "D" ""
Aim_Up = "" ""
Aim_Down = "" ""
Weapon_1 = "1" ""
Weapon_2 = "2" ""
Weapon_3 = "3" ""
Weapon_4 = "4" ""
Weapon_5 = "5" ""
Weapon_6 = "6" ""
Weapon_7 = "7" ""
Weapon_8 = "8" ""
Weapon_9 = "9" ""
Weapon_10 = "0" ""

I na tym koniec dokonywania zmian. Pozostaje tylko wypróbować czy wszystko chodzi OK. W razie problemów sprawdźcie czy wszystko jest poprawnie wpisane. Jeśli i to nie pomaga piszcie.

Zmian tych dokonywałem na wersji ATOMIC gry i nie jestem pewien skutków użycia tego w podstawowej wersji gry. Zalecam zrobić kopie zapasową pliku DUKE3D.CFG przed jego edycją.




Temat Autor Data  
Mycha w Duke
Dragon 08·12·2002-17:02  
Odp: po prostu..
[FPP]Stigi 09·12·2002-12:00  
Odp: Re: he he
Enter 04·12·2003-01:01  
re: Pytania?
Enter 04·12·2003-01:01  
dziwny problem
enduro 04·12·2003-09:01  
Odp: po co to?
oskisso 05·12·2006-01:01  
Prostszy sposób
Duke3D 09·12·2006-15:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]naimaD
Aktualizacja: 04·12·2000 - 16:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Wtorek · 19 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.081880 sek.