f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | FAQ

Duke Nukem Forever

FAQ

1. Podstawowe informacje o Duke Nukem Forever
1.1 Czym jest Duke Nukem Forever?
Duke Nukem Forever jest czwartą częścią serii Duke Nukem. Autorzy zapowiadają, że gra ma powalić graczy i konkurencję na kolana i stać się najlepszą grą FPP jaką do tej pory wyprodukowano.

1.2 Kto produkuje Duke Nukem Forever?
Grę produkuje firma 3D-Realms.

1.3 Kto jest w drużynie tworzącej DNF?
Wszystko o twórcach Duke Nukem Forever znajdziesz na specjalnie im poświęconej stronie.

1.4 Kto będzie dystrybutorem gry?
Obecnie dystrybucją gry ma zająć się firma Gathering of Developers.

1.5 Na jakich platformach będzie można zagrać w DNF?
Najprawdopodobniej DNF zostanie wydany wyłącznie na platformę Windows, ale autorzy nie wykluczają możliwości stworzenia wersji dla Macintosh'a i Xboxa.

1.6 Czy DNF wyjdzie także na DVD?
Gra raczej na pewno nie zostanie wydana na DVD (ze względów finansowych).

1.7 Jaka jest historia poprzedzająca DNF?
Akcja Duke Nukem Forever rozpoczyna się w Las Vegas. Wrogiem Duke'a jest Dr. Proton tak jak w poprzednich częściach gry. Proton zajmuje Las Vegas oraz obszar zwany Area 51. Uwalnia z przestrzeni kosmicznej cyborgi i mutanty. Zostawia straże w Area 51 i uzbraja je w w najnowszą broń. Z tą armią dr. Proton chce przejąć kontrolę nad światem i zabić Duke'a.

1.8 Kiedy Duke Nukem Forever zostanie w końcu ukończony?
Gra wyjdzie "kiedy będzie gotowa" (tak zapowiadają autorzy). Twierdzą również, że nie wydadzą gry, dopóki nie będą całkowicie pewni iż będzie to najlepsza gra FPP na świecie. Nie znany jest w tej chwili jakikolwiek termin.

1.9 Dlaczego produkcja gry pochłania tyle czasu?
Najlepiej na to pytanie odpowiedział Stephen Cole: "Jeśli DNF byłby konwersją to mógłby być gotowy już teraz. Etapy, postacie, modele to wszystko łatwo stworzyć i może szybko powstać. Ale jeśli chcesz czegoś, czego jeszcze nigdy w życiu nie widziałeś, to daj nam trochę czasu, a zobaczysz coś o czym nawet nie śniłeś."

1.10 Czy będą jeszcze jakieś screeny z DNF?
To kolejne pytanie które bardzo często się powtarza. 3D-Realms nie chce publikować zbyt dużej ilości screenów z gry, ponieważ nie chce żeby fani zobaczyli zbyt wiele zanim finalna wersja zostanie wydana. Wtedy gra jest o wiele większą niespodzianką.

1.11 Czy powstanie wersja demonstracyjna gry?
Tak, lecz nie podjęto jeszcze decyzji kiedy się ona pojawi.

1.12 Czy do gry będzie dołączony edytor map?
Tak. Będzie to zmodyfikowana wersja UnrealED, która zostanie dołączona do pełnej wersji gry wraz z dodatkami potrzebnymi do tworzenia własnych poziomów.

1.13 Czy 3d-Realms potrzebuje beta-testerów?
Nie.

1.14 Czy powstaną kolejne trailery gry?
Tak, mamy zamiar stworzyć jeszcze przynajmniej jeden taki film.

1.15.1 Dlaczego Richard "Levelord" Gray nie pracuje nad DNF?
W czasie tworzenia Duke Nukem 3D Plutonium pak, twórca etapów Richard "Levelord" Gray odszedł z 3D-Realms aby pomóc w Hipnotic Entertaiment. W tamtym czasie pomagał także w tworzeniu misji do Quaka, Sina i Heavy Metal: F.A.K.K. 2.

1.15.2 Dlaczego Todd Replogle nie pracuje nad DNF?
Todd Replogle odszedł na emeryturę po zakończeniu prac nad Duke Nukem 3D.

1.15.3 Dlaczego Ken Silverman nie pracuje nad DNF?
Twórca engine'u Builda, Ken Silverman zrobił sobie przerwę w karierze twórcy gier, aby zakończyć karierę w Collegu :-) Niestety w swoich przyszłych planach nie zakłada powrotu na scenę programistów gier komputerowych.


2. Gra
2.1 Jakie bronie zobaczymy w Duke Nukem Forever?
Na razie wiadomo, że w DNF mają pojawić się między innymi te najbardziej lubiane bronie z Duke Nukem 3D jak shotgun, machine gun czy RPG. Oprócz tego na trailerze z E3 2001 zobaczyć można było shrinkera (zmniejszacz), broń snajperską, desert eaglea oraz tarcze ochronną.

2.2 Ile rodzajów broni będzie w Duke Nukem Forever?
Około trzynastu.

2.3 Czy bronie będą miały alternatywny tryb strzelania?
Według słów Georgea Broussard a wszystkie bronie bedą posiadać taki tryb.

2.4 Czy Duke będzie rozmawiał z innymi postaciami?
Tak. Duke bedzie mógł prowadzić dialogi z innymi postaciami które ,w zależności od usposobienia, będą ci pomagać lub utrudniać wykonanie zadania.

2.5 Jacy przeciwnicy będą w Duke Nukem Forever?
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o przeciwnikach w grze. Można się jedynie domyślać, że głównym wrogiem będzie dr. Proton i że pojawią się także inne postacie znane już z Duke Nukem 3D.

2.6 Czy Duke będzie korzystał z pojazdów?
Tak, Duke będzie mógł jeździć samochodami, motorami i innymi pojazdami, które najczęściej będą dobrze uzbrojone :)

2.7 Czy Duke będzie mógł latać?
Tak.

2.8 Czy Duke będzie korzystał z kluczy?
Tak. Postanowiliśmy wprowadzić klucze podobnie jak to było w Duke Nukem 3D.

2.9 Czy w grze będzie można znaleźć jakieś dodatkowe przedmioty?
Tak, na przykład zbroje, pancerze, kamizelki itp.

2.10 Jakie lokacje będą w Duke Nukem Forever?
W DNF będzie wiele różnych rodzajów leveli, większość będzie typowych dla gier FPP, ale niektóre będą bazowały na prowadzeniu pojazdów itp. Levele będą osadzone na obrzeżach Las Vegas i będą zawierały takie lokacje jak Area 51, Hoover Dam i oczywiście kasyna. Obowiązkowo wszystkie te lokacje będą dobrze pilnowane przez naszych wrogów. Wszyscy fani Duke Nukem 3D będą mogli także znaleźć w trybie multiplayer swoje ulubione levele właśnie z DN3D.

2.11 Jaki format muzyczny będzie w DNF?
Jeszcze nie wiadomo, zobaczymy jak wszystkie ścieżki dźwiękowe będą nagrane.

2.12 Czy w DNF będą striptizerki?
I to jakie... a czy ktoś widział kiedyś Duke'a bez panienek?! :)

2.13 Czy przyjdzie nam obejrzeć jakieś przerywniki filmowe?
Nie, gra będzie pokazana z oczu Dukea tylko i wyłącznie.

2.14 Ile będzie poziomów w grze?
Jak na razie nic o tym nie wiadomo.

2.15 Jeżeli w grze pojawią się teleporty, czy będzie można przez nie strzelać?
Jeżeli się pojawią to na pewno tak.

2.16 Czy w grze pojawią się misje treningowe na wzór tych z Maxa Payna czy Half Lifea?
Prawdopodobnie nie.

2.17 Czy bronie stworzone będą na wzór autentycznych?
Pół na pół. Zdecydowanie bardziej skłaniamy się ku nie-realistycznym broniom.

2.18 Czy będzie możliwość wybrania innego języka niż angielski dla napisów pojawiających się w grze?
Raczej nie.

2.19 Kto jest autorem muzyki do gry?
Autorem muzyki jest grupa Megadeth. Także nie powinno nam zabraknąć dobrego heavy-metalu.


4. Multiplayer
4.1 Czy będzie można grać w Internecie z użyciem protokołów TCP/IP?
Tak; sama konfiguracja gry w tym trybie nie będzie się wiele różniła od konfiguracji z UT.

4.2 Czy będzie możliwość postawienia serwera na Linuxie?
Prawdopodobnie tak. W każdym razie jesteśmy zainteresowani taką opcją.

4.3 Czy będzie możliwość gry w sieci LAN?
Tak, będzie taka możliwość.

4.4 Czy będzie można grać używając modemu (systemem head-to-head)?
Niezupełnie. Niska przepustowość modemów nie pozwala nam wprowadzić tego trybu (najpopularniejszego w DN3D) w DNF. Aczkolwiek będzie prawdopodobnie możliwość gry taką metodą przez windowsowski serwer Dial-Up Networking.

4.5 Czy GameSpy będzie kompatybilny z Duke Nukem Forever?
Pracujemy nad tym.

4.6 Czy będzie można używać Remote Ridicule?
Tak.

4.7 Czy będzie widoczna broń przeciwników?
Tak.

4.8 Czy będzie możliwość postawienia serwera bez konieczności uruchamiania całej gry?
Niestety nie; żeby postawić serwer dla trybu Multiplayer będzie trzeba uruchomić całą grę.

4.9 Czy będzie możliwość gry z botami?
Tak, DNF będzie zawierać inteligentne boty i będzie możliwość gry z nimi.

4.10 Czy w trybie multiplayer będzie można używać komunikacji głosowej?
Nie. 3D Realms nie ma w tej chwili tej kwesti w planach, być może sytuacja zmieni się za jakiś czas.


5. Produkcja
5.1 Kto tworzy DNF?
Firma 3D Realms Entertainment, znana także jako Apogee Software. Po więcej informacji udaj się na ich oficjalną stronę.

5.2 Kto jest liderem zespołu?
Tak jak w przypadku Duke Nukem 3D czy Shadow Warriora także tutaj liderem jest George Broussard.

5.3 Kto zajmuje się grafiką?
Tim Wilson, Ruben Cabrera i Brian Cozzens. Odpowiedzialni są za tekstury poziomów, modele postaci oraz broni. Animacją natomiast zajmuje się Matt Wood. Tutaj dowiesz się więcej o każdym z nich.

5.4 Kto tworzy (projektuje) poziomy na których przyjdzie nam grać?
John Anderson
Allen Blum (Duke Nukem 3D)
Stephen Cole (Duke Nukem 3D Atomic Edition, Shadow Warrior)
Keith Schuler (Shadow Warrior, Duke Nukem 3D: Plutonium Pak)
Eric von Rothkirch (Electronic Arts 007 Agent Under Fire, Monolith's The Operative Two (N.O.L.F.2))
Charlie Wiederhold (Ritual Entertainment's Sin, Duke Caribbean dla Duke 3D)

5.5 Kto jest odpowiedzialny za muzykę i dzwięki?
Osobą odpowiedzialną za wszystko co usłyszycie w grze jest Lee Jackson.

5.6 Kto wchodzi w skład grupy programistów gry?
Scott Alden (Ritual Entertainment's Sin, SinCTF, and Heavy Metal: FAKK2)
Jess Crable (Legend Entertainment's Wheel of Time)
Brandon Reinhart (Epic Games' Unreal Tournament)
Kyle Davis
Andy Hanson (Descent2, Unreal, Destruction Derby, Magic Carpet 2)
John Pollard (Eclipse Entertainment: Genesis3D)

5.7 Kto stworzy okładkę gry?
W tej chwili nie możemy tego zdradzić.

5.8 Jakich programów używają graficy do tworzenia gry?
Podstawowymi są 3DS Max oraz Photoshop - używamy także kilku stworzych przez nas samych.



Kolejne części pojawią się w najbliższym czasie.

Wszelkie pytania i odpowiedzi tutaj zawarte zostały ściągnięte i przetłumaczone z oficjalnego FAQ Duke Nukem Forever umieszczonego na stronach Planet Duke.




Temat Autor Data  
czy to wogóle wyjdzie kiedyś??
goryl 09·12·2002-05:02  
Odp: Duke Nukem Forever
Lobo 02·12·2005-20:00  
Duke Nukem Forever
Lobo 02·12·2005-21:00  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]takjakby
Aktualizacja: 05·12·2002 - 11:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Środa · 25 Listopada · 2020
Strona wygenerowana w 0.075986 sek.