f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | Duke Nukem 3D | Multiplayer

Duke Nukem 3D

Multiplayer

Gra w sieci lokalnej
Należy połączyć komputery odpowiednim kablem. Następnie:
  • Wchodzimy do setup.exe.
  • Naciskamy na "Network Games" i ustawiamy wszystkie parametry.
  • Naciskamy na "Launch Duke Nukem 3D".
  • Wtedy komputer zacznie szukać graczy w sieci. Kiedy zostaną oni odnalezieni, gra powinna się włączyć.
  • Postępujemy wtedy tak jak zwykle (wszyscy gracze), czyli ustawiamy te same epizody i stopnie trudności.

  • Gra przez modem
    Jest to gra w której mogą grać tylko dwie osoby, za pomocą linni telefonicznej. Oboje z graczy włączają w tym samym czasie grę. Jeden zaczyna już grać w wybranych przez siebie poziomach. Natomiast drugi musi dokonać następujących ustawień:
  • Naciskamy na setup.exe
  • Naciskamy na "Modem game" i ustawiamy właściwości naszego modemu, czyli port, prędkość transmisji, która nie powinna przekroczyć 9600
  • Nacisnąć "Phone number list" i wpisać numer telefonu do jakiego się będzie dzwoni ć.
  • Nacisnąć "Dial your opponent" i nacisnąć Launch Duke Nukem"
  • Po tym powinna włączyć się gra. Wtedy naciskamy na New Game i wybieramy epizod ( musi to być ten który wybrał gracz nr.1. Ustawiamy jeszcze stopień trudności (obojętnie jaki ) i możemy już grać.

  • Gra w internecie
    Do Duke Nukem 3D istnieje wiele programów, które umożliwiają grę przez internet. Najpopularniejsze z nich są: TEN (aktualnie niedostępny), Kali, Kahn, Internet Commit, a także najnowszy - DukesterX.
  • IC
  • Kahn
  • Kali
  • TEN
  • Opis działania programu DukesterX

    W czasie uruchamiania Dukester X:
     
    Każdy kto zakłada hosta musi przeforwardować port z którego korzysta Dukester X do jego lokalnego komputera (jeśli znajduje się za routerem/firewallem) lub jeśli 1 lub więcej pozostałych graczy którzy się przyłączają do gry nie są w tej samej sieci. Jeśli wszyscy gracze którzy się przyłączają (lub zakładają hosta) znajdują się w tej samej sieci (za tym samym routerem), nie ma potrzeby forwardowania portów - robi się to tylko wtedy jeśli 1 lub więcej graczy są spoza jednej, wspólnej sieci. 
    Gracze którzy przyłączają się do gry, nie muszą forwardować portu Dukester X. Wystarczy, że będą się łączyć z  hostem za pomocą poprawnego adresu IP i numeru Portu.
     
    W czasie uruchamiania gry (czyli Portu duke32_w32):
     
    Aktualnie gra korzysta z dwóch, różnych metod łączenia się: Dukester X używa interfejsu typu Klient-Serwer, tymczasem Duke3d_w32 używa metody p2p (peer-to-peer - bezpośrednie połączenie bez użycia serwera). Rozbieżność ta stanowi aktualnie największy problem jeśli chodzi o granie Online w DN3D - oznacza to, że każdy kto zakłada hosta (łączy się) i znajduje się za routerem/firewallem musi przeforwardować port dla Duke3d_w32, z kolei każdy kto się łączy i nie znajduje się za routerem/firewallem - nie musi tego robić. 
     
    Podsumowując: jeśli każdy kto ma zamiar zagrać znajduje się za routerem/firewallem, wtedy tylko host musi przeforwardować numer portu Dukester X, ale wszyscy muszą przeforwardować numer portu Duke3d_w32 . W przypadku kiedy wszyscy gracze znajdują się w obrębie tej samej sieci nic nie trzeba forwardować (zmieniać).
     
    Kolejna uwaga: w sesji gry w której biorą udział osoby z zarówno tej samej sieci, jak i z innych sieci, gracze muszą korzystać z różnych (najlepiej inkrementalnych - czyli rosnących) numerów portu Duke3d_w32,
     
    Przykład:
     
    Sieć 1
     
    Gracz 1 : Host || Publiczny adres IP  = 213.156.8.5 || Lokalne IP = 192.168.0.2
     
    Gracz 2 : Klient || Publiczny adres IP = 213.156.8.5 || Lokalne IP = 192.168.0.3
     
    Gracz 3 : Klient || Publiczny adres IP = 213.156.8.5 || Lokalne IP = 192.168.0.4
     
    Sieć 2
     
    Gracz 4 : Klient || Publiczny adres IP = 105.68.155.96 || Lokalne IP = 105.68.155.96 (nie za routerem/firewallem)
     
    Sieć 3
     
    Gracz 5 : Klient || Publiczny adres IP = 56.5.3.209 || Lokalne IP = 168.168.100.3
     
    Gracz 6 : Klient || Publiczny adres IP = 56.5.3.209 || Lokalne IP = 168.168.100.4
     
    Gracz 7 : Klient || Publiczny adres IP = 56.5.3.209 || Lokalne IP = 168.168.100.5
     
     
    Sieć 1: numery portów Duke3d_w32 muszą być inkrementalne, ponieważ gracz spoza tej sieci, próbujący się połączyć będzie się łączyć równocześnie z tymi trzema komputerami używających jednego, tego samego portu, więc muszą one być różne [chodzi o to, żeby Gracze 1, 2 i 3 nie korzystali z tego samego portu Duke3d_w32, gdyż osoby z zewnątrz wpisując IP + port hosta (213.156.8.5:8501), czyli Gracza 1 - będą się równolegle łączyli z pozostałymi graczami 2 i 3, wskutek czego nikt z zewnątrz nie będzie w stanie się podłączyć do Sieci #1]
     
    8501, 8502, 8503 na przykład [Gracz 1 ustawia jako port Duke3d_w32 numer 8501, Gracz 2 - 8502, Gracz 3 - 8503]

    Sieć 2: nie ma się o co martwić, ponieważ nie znajduje się za routerem/firewallem. Może używać każdego numeru portu jaki tylko mu się spodoba, standardowo jest to 8501

     
    Sieć 3: jest całkiem podobna jak Sieć 1, więc i ustawienia muszą być identyczne - wszyscy muszą posiadać różne numery portu Duke3d_w32
     
    8501, 8502, 8503 na przykład
     
     

    Ważne pojęcia:

    port - w powyższym tekście znajdują się 2 różne znaczenia wyrazu "port":

    1) pierwsze odnosi się do portu duke3d_w32 (odmiany gry DN3D stworzonej na podstawie wydanych jakiś czas temu przez 3D Realms Ľródeł)

    2) z kolei drugie oznacza punkt adresowania komunikatów w systemie, jeden z wielu możliwych punktów wejścia do procesu odbiorczego, część z nich służy do ściśle określonych celów (usług) - np. port numer 80 odpowiada za usługi związane z HTTP, z kolei poczta wychodząca (SMTP) to numer 25, poczta przychodząca (POP3) to 110, itd. - blokowanie tych portów uniemożliwia korzystanie z usług za które odpowiadają

    Public IP - zewnętrzny adres IP

    Local IP - wewnętrzny adres IP (obowiązujący tylko w sieci lokalnej)

    host - osoba która założyła serwer gry, aby inni gracze mogli się do niej podłączyć

    forwardowanie portu - dotyczy drugiego pojęcia "portu", oznacza przekierunkowanie portu z serwera do komputera lokalnego

    router/firewall - określenie "być za routerem/firewallem" - w polskich warunkach jest to najczęściej serwer, który udostępnia łącze pozostałym użytkownikom w sieci lokalnej, użytkownicy takowej sieci nie posiadają własnego, zewnętrznego adresu IP (przeważnie mogą się tylko podłączać do innych gier, natomiast przy zakładaniu własnego serwera gry - hostowaniu - na swoim lokalnym komputerze, nikt jest w stanie się z nim połączyć - zamiast łączyć się z tą konkretną osobą, człowiek wtedy się łączy z serwerem tej sieci, na którym oczywiście nie ma postawionej żadnej gry). Osoby które na własnym komputerze mają Public IP znajdują się w komfortowej sytuacji - mogą bez żadnych problemów być hostami, jak i korzystać do woli z Dukester X. 

    To wszystko jeśli chodzi o techniczne sprawy związane z Dukester X. Artykuł ten dotyczył zwłaszcza graczy będących za routerem/firewallem, jako że to właśnie w ich przypadku jest najwięcej problemów. W razie niejasności proszę o kontakt lub męczyć autora programu ;) Szczególne podziękowania za pomoc w napisaniu powyższego poradnika należą się Adamowi - za nie tylko stworzenie Dukester X, ale głównie za wyczerpujące (i dosyć skomplikowane) wyjaśnienia związane z jego korzystaniem. Thanks Adam! :)










    --------------------------------------
    Autor: [FPP]SaRmAc
    Aktualizacja: 10·12·2002 - 04:01



     : DRUKUJ 

         




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Wtorek · 19 Marca · 2024
    Strona wygenerowana w 0.078204 sek.