f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | Zapowiedź DNF [SG]

Artykuly

Zapowiedź DNF [SG]

Ragganrok

Jak na razie fanom Duke'a wiedzie się nie najlepiej. Czekają na swoją ulubioną grę już ponad trzy lata i wciąż nic nie słychać od dacie premiery... O samej grze też nie wiadomo jeszcze wiele, ale myślę, że warto przyjrzeć się czym na dzień dzisiejszy dysponuje gra, którą miejmy nadzieję już wkrótce ujrzymy na naszych HDekach (wiem, wiem, to pobożne życzenia...).
Akcja DNF będzie toczyć się w Las Vegas i jego okolicach (dotychczas wiadomo o następująych lokacjach:jakaś Tama, Wileki Kanion, miasteczko Morningwood, Area 51 i samo Las Vegas), a czarnym charakterem będzie Dr.Proton w glorii i chwale powracający wprost z pierszej części Duke'a. Ten ponad dwu metrowy cyborg przejął kontrolę nad Strefą 51 (ostatnio popularny temat: patrz chcoiażby DeusEx) i spuścił na biedne Las Vegas kilka atomówek (a tak, dla zabawy). Używając statków kosmicznych Strefy 51 kontaktuje się z różnorakimi Obcymi, budując przy ich pomocy swoją armię. Pomagają mu w tym także żołnierze chroniący niegdyś to niby nie istniejące miejsce (bo dobrze wiemy, że Strefa 51 istnieje prawda?), a którzy to otrzymali bioniczne wszczepy i teraz służa doktorkowi. Z taką armią Dr.Proton ma zamiar podbić świat (a jakżeby inaczej) i zabić Duke'a (zgadnijcie czy mu się uda, hehe). Fabuła sami przyznacie, jak żywcem z filmów klasy B, jednak czy to ważne? Raczej nie.
Co do samego mięska... 3D Realms da nam do dyspozycji około 10 broni (skromniutko, oj skromniutko). Na pewno będzie w tym zestawie pistolet, shotgun i wyrzutnia rakiet, oraz prawdopodobnie poczciwy Shrinker, głównie ze względu na nalegania graczy domagająych się obecności tej broni. 3D Realms próbuje zrobić coś oryginalnego z kążdą z broni, pytanie brzmi co można zrobić z takim shotgunem na przykład? No cóż, zobaczymy. Gra ma być równie interaktywna jak jej poprzednicy. Tak więc będziemy mogli rozwalić wszystko w drobny mak, podziwiać wiele interaktywnych elementów (striptizerki bedą, spokojnie) i w ogóle dostaniemy do rąk w pełni plastyczny świat ("Najbardziej interaktywna gra wszech czasów" cytując 3D Realms). Nowością będzie natomiast interakcja Duke'a z innymi postaciami (hehe, już se wyobrażam jego texty...). Będzie to wyglądać podobnie jak w Half-Lifie, czyli postacie będą się z sobą porozumiewać bez naszej specjalnej kontroli. Na dzień dzisiejszy wiadomo o dwóch postaciach, z którymi spotka się Duke. Są to Bombshell i Gus. Bombshell to kobieta, która pierwotnie była pod kontrolą Dr.Protona, lecz Dukowi udaje się w jakiś sposób przeciągnąć ją na swoją stronę. Bombshell jest jedyną kobietą, której Duke nie pociąga, więc nasz bohater wyciąga jakże słuszne przypuszczenie, że Bombshell jest lesbijką. Czy tak jest czy nie, to pozostaje (na razie) tajemnicą. Wiadomo natomiast, że będzie ona jedną z postaci dostępnych dla gracza w Multiplayerze. Gus natomiast to satry górnik, którego Duke spotka w małej mieścinie Mornigwood w Arizonie. Nie wiadomo chwilowo co Gus będzie robił dla Duke'a, poza naśmiewaniem się z jego okularów przeciwsłonecznych. Kolejną nowością jest możliwość poruszania się różnymi pojazdami. W planach jest jeep Hummer, Harley Davidson, jet ski (hmm, rakietowe narty) oraz możliwość kontrolowania samolotu odrzutowego do pewnego stopnia. Powinno być ciekawie. W planach jest także tzw. locational damage, czyli strefy zranień. Czy będziemy mogli odstrzelić komuś rękę, nogę lub łepetynę to się dopiero okaże (ja jestem za!!), ale myślę, że możemy się raczej spodziewać tego elementu. Niewiele natomiast wiadomo o multiplayerze. Wiadomo tylko, że w grze będzie mogło znaleźć się do 32 graczy, oraz to, że grę będą obsługiwały płatne serery do giercowania (np. TEN), że będzie można wybrać różne postacie i że będą możliwości verbalnego obrażania przeciwników poprzez zestaw defaultowych dźwięków. O kooperacji w trybie singleplayer, czy trybie Capture the Falg nic nie wiadomo. Podobnie ma się sprawa z różnymi cechami postaci dostępnych w Multiplayerze - czy będą czy nie, na razie się nie dowiemy...
Inaczej jest z grafiką. Tutaj na 100% wiadomo, że gra będzie chodzić na enginie Unreala. To nota bede jeden z powodów przesunięcia premiery gry. Po prostu 3D Realms zdecydowało się planowany początkowo engine Quaka zamienić na Unrealowy. Miało to im zając około półtora roku (tak twierdzili w połowie 1997 r.). Jak widać chyba im się nie udało... Przyznam się, że jestem trochę zaskoczny (w negatywnym sensie) postępem prac nad DNF. Trzy lata pracy a wszystko co mamy, to kilkanaście screenów (fakt, że prezentujących imponującą grafikę), kilka strzępków informacji i właściwie żadnych newsów wskazująych dlaczego tą grę robi się już tak długo. Podobno 3D Realms pracuje nad tym, by gra była tak interkatywna jak to tylko możliwe oraz dobrze zbalansowana. Jednak ile można nad tym pracować? W końcu konkurencja nie śpi i z pewnością jeśli DNF ma odnieść sukces musi jak najszybciej pojawić się na rynku, ponieważ przykłady pokazują, że przekładanie i przekładanie premiery gry nie wróży nic dobrego, szczególnie grom FPP (patrz np. Daikatana). Miejmy nadzieję, że 3D Realms wrzuci wyższy bieg, mocno zakasa rękawy i za kilka miesięcy Duke znowu powali nas swoimi textami. A na razie możemy tylko czekać... a tego gracze nie cierpią najbardziej.

Producent: 3D Realms
Dystrybutor: 3D Realms
Data wydania: 2001






 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]SaRmAc
Aktualizacja: 04·12·2000 - 06:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Niedziela · 29 Listopada · 2020
Strona wygenerowana w 0.077248 sek.