f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | Duke Nukem 3D | Porady

Duke Nukem 3D

Porady

Witaj w kolejnym wydaniu naszego poradnika. Każdy z nas ma swoje sposoby osiągnięcie upragnionego sukcesu w grze. Dlatego postanowiliśmy podzielić się z Wami naszymi sprawdzonymi trickami, które być może pomogą Wam w wirtualnej rozgrywce.


Przydatne Sztuczki #1 by [FPP]SaRmAc
  1. Używaj sekretnych miejsc, aby się ukryć.
  2. Jak widzisz przeciwnika wal do niego od razu, nie czekaj!
  3. Strzeż i kręć się w pobliżu pokoi z atomic health, RPG itp. Ukrywaj się tylko w pokojach, gdzie widzisz wszystkie wejścia, lub w pomieszczeniach z jednym wejściem.
  4. Jeśli przeciwnik stoi za progiem, użyj Freezethrowera i odbij pociski od ściany. Kiedy go zamrozisz, biegnij i rozwal go na kawałki.... Jeśli twój przeciwnik jest pod wodą, wytrop go po bombelkach na powierzchni.
  5. Możesz teleportować pociski z RPG lub Pipebomb. Po prostu strzel lub wrzuć granat do teleportera.
  6. Naucz się używać holoduka efektywnie. Umieść go przed video monitorem. To zmyli twojego przeciwnika.
  7. Możesz detonować kilka granatów jednocześnie. Wystarczy rzucić granat, a następnie nacisnąć "6" (na klawiaturze). Dzięki temu w naszej ręce pojawi się kolejny ładunek, a poprzedni nie zostanie zdetonowany. W ten sposób możemy zastawić skuteczną pułapkę w postaci kilku(nastu) leżących koło siebie granatów, które możemy zdetonować w chwili gdy przeciwnik znajdzie się w ich polu rażenia.
  8. Jeśli chcesz zaskoczyć przeciwnika rzucając mu niezauważenie pod nogi granat wystarczy schylić sie podczas rzutu. Granat wtedy delikanie potoczy się po ziemii nie robiąc przy tym chałasu.
  9. Używaj bomb laserowych. Umieszczaj je przy przejściach. Bardzo skuteczną metodą jest zakładanie tzw. pajęczyny. Jest to kilka bomb laserowych umieszczonych koło siebie. Najczęściej stosowaną kombinacją są 2 bomby umieszczone jedna pod drugą (pierwszą zakładamy normalnie, a przy drugiej należy się schylić i zamieścić ją pod tą pierwszą), a trzecią umieszczamy kilka kroków za dwoma pierwszymi. To bardzo skuteczne rozmieszczenie często stosowane na planszach typu HH podczas meczy multiplayer. Możliwe jest także rozmieszczenie pajęczyny w postaci 3 ładunków umieszczonych jeden pod drugim. W tym wypadku najtrudniej jest w pierwszym ładunkiem, który trzeba włączyć podczas skoku. Przy odrobinie zdęczności wszystko powinno się udać i otrzymamy doskonale zabezpieczone przejście, przez które nawet mysz jetpackiem się nie prześliźnie :)
  10. Umieść bomby laserowe w jakimś pomieszczeniu, potem wycofaj się i zwab przeciwnik do tego pokoju, ty przejdź pod promieniem lasera i wiej co sił w nogach do innego pomieszczenia. Kiedy wrócisz przeciwnika już nie będzie Weź bombę laserowa , spójrz w dół na pochyłej podłodze, uklęknij i połóż. Jeśli wszystko pójdzie ok, leser bomby będzie niewidoczny...cool !!!
  11. W setupie , wejdź do "Controller config" i wstaw pod Medikit ten sam klawisz, który używasz do strzelania lub biegania. Dzięki temu podczas walki, gdy masz mało życia używasz apteczki automatycznie.
  12. Jeśli w większej odległości od ciebie znajdują się oddziały wroga to wystrzel w ich kierunku kilka pocisków RPG lub użyj devastatora. Szansa trafienia zwykle jest spora dzięki dużej sile rażenia powyższych broni, a nie narażasz się zbytonio na wykrycie i ostrzał.
  13. Jeżeli znajdujesz się na dużym polu walki, a przed tobą są przeciwnicy to znajdź dogodne wyjście z pomieszczenia. Następnie użyj sterydów i przebiegnij szybko w stronę przeciwników i z powrotem. Następnie cofając się w kierunku wyjścia rzucaj granaty, ale ich nie detonuj. Dopiero gdy wrogowie są już blisko ciebie zdetonuj ostatni granat i po sprawie. Ewentualne "niedobitki " załatw z innej broni.
  14. Jeżeli atakuje cię większa ilość wrogów to postaw HoloDuka, i zmylaj przeciwnika chodząc w boki. Najlepiej strzelaj z jakiejś szybkostrzelnej broni.


Przydatne Sztuczki #2 by [FPP]Stigi
  1. Zawsze używaj biegania zamiast chodzenia - im szybciej się poruszasz tym jesteś trudniejszym celem dla przeciwnika, a sam masz lepszą mobilność.
  2. Bądź nieprzewidywalny! Jeśli posiadasz dużo amunicji, to postrzelaj sobie "na ślepo". Najlepiej w miejsce do którego zmierzasz. Miałem w życiu kilka takich przypadków ze strzelałem na ślepo w zaułki i drzwi, zza których akurat wychodziła nieświadoma niczego złego ofiara. Później były tylko pytania w stylu "Skąd wiedziałeś, że akurat stąd wychodziłem?" oraz podejrzenia o oszukiwanie ("Pewnie patrzyłeś mi się w monitor.."). Skąd wiedziałem? Nie wiedziałem - strzelałem na oślep. Zamiast tego zdobyłem kolejnego fraga. I o to właśnie chodziło..
  3. Jeśli masz zamiar rozwalić kratkę szybu wentylacyjnego, szybę, śmietnik itp. - użyj kopniaka, zaoszczędzisz amunicje i zrobisz to znacznie ciszej.
  4. Używaj apteczek w efektywny sposób - jeśli masz 99 życia, nie bierz dużej apteczki, która zwiększa health o 30 procent. Zostaw ja na później, wtedy kiedy naprawdę będziesz tego potrzebował.
  5. Zawsze graj z włączonymi dźwiękami (sfx). Nigdy nie graj z włączona muzyka, kiedy gra zbyt głośno potrafi zagłuszyć dźwięki powodowane przez przeciwnika, a tego przecież nie chcesz. Staraj się słuchać uważnie, a dźwięki typu: otwieranie drzwi, tłuczenie szyby, ktoś sobie jeździ winda - znacznie pomogą Ci zlokalizować przeciwnika. Nie ignoruj ich, dzięki nim znajdziesz przeciwnika zanim on znajdzie Ciebie. Ponadto osobiście preferuje granie na słuchawkach - lepszy klimat oraz żadna muzyka z czasu rzeczywistego (typu kolejny odcinek "Klanu" który ogląda rodzinka) nam nie przeszkadza, chociaż w przypadku głośników też nie jest źle.
  6. Ruszaj się! Nigdy nie stój w jednym miejscu dłużej niż musisz. Stojąc jesteś łatwym celem dla przeciwnika i nie robisz nic pożytecznego (nie zbierasz życia/amunicji/pancerza, nie szukasz lepszej pozycji snajperskiej).
  7. Staraj się mylić przeciwnika, strzel kilka razy z RPG w jedno charakterystyczne miejsce, następnie szybko przejdź kawałek dalej, znowu sobie postrzelaj i znowu idź dalej. Przeciwnik będzie się czuł zdezorientowany jeśli z różnych miejsc będzie słyszał wybuchy z RPG. Jeśli trafisz blisko niego zacznie uciekać. Nawet jeśli odpalisz kilka rakiet w sama ścianę, to pewnie zacznie się zastanawiać dlaczego akurat tam strzelałeś (bo kto normalny strzela w pusta ścianę?). Najprawdopodobniej zacznie się denerwować, popełniać błędy. Wcześniej czy później "się odkryje" żeby sprawdzi wybuch, a wtedy.. frag dla Ciebie.
  8. Korzystaj z przyjaznego Tobie otoczenia - jeśli przeciwnik stoi obok czegoś co wybucha (gaśnica, C9, itp.) strzel w ten przedmiot zamiast w niego! W ten sposób jego obrażenia będą wyższe niż gdybyś strzelał bezpośrednio w wroga. Sam natomiast stosuj naturalne zasłony (drzewa, ściany, samochody) do ochrony przed ostrzałem przeciwnika.
  9. W setup'ie wejdź do "Setup keyboard" (w "Controller setup") i dodaj dodatkowy klawisz do używania przenośnej apteczki ("Portable Medikit", standardowo jest to klawisz "M") - ja ustawiłem jako chodzenie do tylu. W czasie gry, kiedy posiadam Medikit i mam silna potrzebę użycia jej - bo ostra walka jest, wtedy (zamiast sięgnąć ręka w kierunku litery "M") po prostu cofam się do tylu i automatycznie regeneruje mi życie.
  10. Jeśli musisz bardzo szybko wykonać obrót o 180 stopni, bo np. przed chwilą minąłeś się z przeciwnikiem i jest akurat za Tobą - skorzystaj z klawisza BackSpace - to znacznie łatwiejsza metoda na znalezienie się na wprost wroga niż powolne obracanie za pomocą standardowych klawiszy lub myszki.
  11. Do zlokalizowania możesz używać rozmieszczonych w niektórych miejscach monitorów, jednak musisz uważać aby przeciwnik nie przyłapał Cię na podglądaniu.
  12. Używaj (w zależności od sytuacji) odpowiedniej broni. Zarówno RPG jak i Pipebomb'y to bardzo potężne narzędzia [zbrodni ;) ], ale tylko na większe odległości. Jeśli więc znajdujesz się w małym pomieszczeniu, tunelu lub czym podobnym - zmień sprzęt na "lżejszy", a na pewno nie oberwiesz od własnej broni.
  13. Przy wchodzeniu do pomieszczeń stosuj taktykę znana m.in. z gry Wolfenstein 3D. Polega ona na zbliżeniu się do krawędzi drzwi / wejścia (ale bez wchodzenia przez nie), następnie należy odpowiednio się obracać, dzięki czemu widzisz kto (lub co) jest w środku pokoju - nie wchodząc do niego (ponadto wróg znajdujący się w środku Cię nie widzi).
  14. Myl przeciwnika przy użyciu Holoduke'a - postaw go w widocznym miejscu, schowaj się w ciemnym kacie i.. czekaj na ofiarę. Kiedy w końcu przybędzie możesz go w łatwy sposób, z ukrycia zniszczyć. Na koniec wyłącz Holoduke. Co więcej - jeśli jego respawn nastąpi blisko Ciebie, a Ciebie nie zauważył, postaw w tym miejscu co stałeś jak go rozwaliłeś Holoduke'a i schowaj się ponownie w innym miejscu - on na pewno będzie chciał się szybko zemścić i na 90% przyjdzie (tym bardziej, ze ma niedaleko), wtedy znowu nawala do holoduke'a, a Ty znowu go zabijasz. Trick ten powoduje ataki histerii u ofiary i posadzenia Ciebie o oszustwa, ale w końcu.. co dwa fragi to nie jeden ;) BTW: ta (i nie tylko) porada działa doskonale z trickiem numer 17.
  15. Aby pozbyć się założonych pułapek w postaci Laser Trip Bombs - strzel w nie z RGP (albo rzuć w nie Pipe Bomb'a i zdetonuj).
  16. Bardzo ciekawym sposobem zaskoczenia przeciwnika jest... udawanie Holoduke'a. Stan w dość często odwiedzanym miejscu (najlepiej jeśli znajdujesz się w kamerze, a przeciwnik często sprawdza monitory) i nic nie rób (nie chodź, nie strzelaj) - oprócz obracaniem się. Jeśli uda Ci się przekonać przeciwnika, że Ty to nie Ty, to w momencie kiedy będzie przechodził obok Ciebie zniszcz go, ale lekko się zdziwi (dlaczego został zabity przez hologram). Dobre efekty daje również w połączeniu z trickiem numer 17.
  17. Jeśli gracie w Dukematch'a, uruchom setup z parametrem /r (czyli: setup.exe /r), w menu włącz nagrywanie intra ("Demo record"), w czasie gry po naciśnięciu klawisza "K" będziesz mógł widzieć to co Twoi przeciwnicy, tak jak w trybie Cooperative.
  18. Czasami możesz znaleźć po kilka pipebomb'ow rozrzuconych blisko siebie. Każdego z nas "ciągnie" do tego typu zbiorów, jednak po tej poradzie - Twój przeciwnik najprawdopodobniej straci ochotę na ich zbieranie. Jedyne co wystarczy zrobić to wziąść jednego pipebomb'a i.. rzucić go z powrotem w to samo miejsce w którym leżał. W ten sposób dalej będzie wyglądał "do wzięcia". Teraz wystarczy poczekać na ofiarę. W momencie kiedy zbliży się do pipebomb'a naciskasz "Fire" i boom. Jeśli jest początkujący możesz powiedzieć cos w stylu: "Zapomniałem Ci powiedzieć. Nie wchodź na nie!". Od tej chwili będzie pamiętać, ze pipebomb = śmierć. Gwarantowane, ze następnym razem będzie je omijał z daleka. Numer można wypróbować również z pojedynczymi pipebomb'ami.
  19. Jeśli jesteś w bardzo ciężkiej sytuacji, na dodatek zbliża się przeciwnik, a masz Shrinker'a i w pobliżu jest lustro - strzel w nie tak abyś się zmniejszył. Teraz szybko się schowaj w słabo widocznym miejscu i nie ruszaj! W momencie kiedy przeciwnik wejdzie do pomieszczenia istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że Cię nie zauważy i sobie pójdzie. Możesz również spróbować schować się zaraz za wejściem (byle nie na wprost od drzwi), kiedy wróg Cię minie - pędź ile sił w nogach po bron/amunicje/życie.
  20. Użyj Shrinker'a na tańczącej kobitce, następnie (kiedy jest jeszcze pomniejszone) użyj na niej Freezer'a - w ten sposób zostanie zamrożona "na stale". Po chwili powinna (kobita) powrócić do normalnego stanu, a właściwie prawie normalnego, bo od teraz jest ona niezniszczalna. Dodatkowo - jeśli została potraktowana w ten sposób po raz pierwszy - zniknie (kiedy w nią strzelisz) tak jakby została zniszczona, ale tak naprawdę ona dalej będzie istnieć (w skrócie: sprite został usunięty, ale obiekt dalej istnieje). Od tej chwili możesz używać jej [bez skojarzeń świntuchy :P ] do woli jako zasłona przed ostrzałem wroga. Mocno się zdziwi dlaczego nie odnosisz żadnych obrażeń skoro strzela prosto w Ciebie.
  21. Można strzelać rakietami RPG automatycznie kierowanymi na wroga (przez bardzo krotki czas). Aby w ten sposób strzelać należy: cofnąć się do tylu, wycelować na przeciwnika, skoczyć i (będąc jeszcze w powietrzu) w odpowiednim momencie strzelić - rakieta powinna lecieć nisko i bardzo szybko w stronę przeciwnika, korygując jednocześnie (w pewnym stopniu tylko oczywiście) namiary na cel. Znacznie zwiększa się w ten sposób skuteczność..
  22. Zawsze miej włączoną jasność (Brightness) na najwyższym poziomie - dzięki temu będziesz widział znacznie lepiej.
  23. Często zmieniaj broń - stosuj różne w zależności od otoczenia. Strzelając z RPG w małych i ciasnych pomieszczeniach możesz się tylko zabić (a w najlepszym przypadku uszkodzić). Jeśli jest pomiędzy Tobą, a przeciwnikiem dłuuuga przestrzeń, użyj jakiejś szybkiej, dalekosiężnej broni - najlepsza w tym przypadku jest Devastator (ewentualnie Shotgun/Chaingun). Strzelając z RPG praktycznie nic nie zrobisz przeciwnikowi (chyba ze jest cienki i nie potrafi robić uników).
  24. Naucz się ile wynosi bezpieczna odległość strzelania z RPG - zrób test: stan naprzeciwko ściany i strzelaj prosto w nią powoli zbliżając się do niej. W pewnym momencie zaczniesz obrywać. W ten sposób będziesz w każdej sytuacji wiedział czy naprawdę warto strzelać z RPG czy tez lepiej będzie użyć mniej rozrzutnej broni.
  25. Zdefiniuj sobie kilka fajnych makr - jedno z moich ulubionych to "Killed Stigi" ;) [komunikat ten pojawia się normalnie kiedy ktoś mnie zabije]. Sposób działania: w momencie ostrej walki (musi to być naprawdę totalny chaos), jeśli trochę oberwiesz, ale mimo to uda Ci się na moment uciec z widoku przeciwnika - wciskasz makro które wyświetla komunikat np. "Killed Stigi" - istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wróg pomyśli sobie, iż Ciebie zabił, ewentualnie ze ktoś inny Ciebie zabił, lub sam się zabiłeś (niepotrzebne skreślić). Wtedy masz 2 możliwości: idziesz mu zrobić niespodziankę albo uciekasz się podleczyć/dozbroić. Skuteczność działania w przypadku grania z początkującymi zawsze wynosiła 100%. Polecam!
  26. Możesz też spróbować ustawić sam napis "Killed", jako ze we wcześniejszej wersji na ekranie pokaże się: "Stigi:Killed Stigi", zamiast standardowego "Killed Stigi" (bo w końcu Ty to powiedziałeś, a nie gra). W tej drugiej wersji naszym oczom ukaże się napis "Stigi:Killed", co jest dosyć podobne do oryginalnej wersji ("Killed Stigi"). Czasami się uda, a czasami nie.
  27. Jeśli zostałeś pomniejszony przy użyciu Shrinker'a, a masz Sterydy - użyj ich, a wrócisz do normalnego stanu.
  28. Pewnie zabrzmi to strasznie dla osób używających tylko klawiatury, ale granie również przy użyciu myszki zwiększa Twoje umiejętności o około 30-40%. W zupełności wystarczy jeśli będzie odpowiadac za obracanie Duke'a, lewy przycisk proponuje dać Fire, prawy - do wyboru (przeważnie się używa Jump lub Change Weapon).
  29. Zawsze, ale to zawsze używaj strafe'a. Najlepiej zdefiniować sobie Strafe_left oraz Strafe_right na klawiaturze, a do obracania używać myszki. Jeśli chodzisz trzymaj klawisz "Góra" + ten który odpowiada za Strafe_left / Strafe_right, kierunek patrzenia poprawiasz za pomocą mychy. Będziesz potrafił chodzić nie tylko w linii prostej, ale "zawijasami" - trudniej Cię będzie trafić, a i sam będziesz w stanie wszystko wcześniej widzieć (obracanie się za pomocą klawiatury wygląda tragicznie w porównaniu do myszki).
  30. Możliwe jest przeżycie upadku z każdej wysokości bez Jetpack'a, a często i bez utraty zdrowia. W czasie spadania należy skierować się w stronę płaskiej ściany i postawić Laser Trip Bomb - w momencie założenia bomby automatycznie hamujesz i ponownie zaczynasz gwałtowne rozpędzanie się w stronę matki-Ziemi . Najprościej jest to wykonać przypinając co jakiś czas ładunek - w ten sposób przyspiesza spadanie, Ty hamujesz, znowu przyspiesz, hamujesz itd. . Teoretycznie (praktycznie w sumie tez) można przeżyć skok mając jedynie 1 ładunek, trzeba tylko posiadać dobra ocenę wysokości i w odpowiednim momencie użyć Laser Trip Bomb (właściwie najlepiej jest to zrobić około 5-10 metrów przed ładowaniem).
  31. Jeśli wiesz, że nic Ci nie grozi, masz mało życia, a w pobliżu jest WC / fontanna / hydrant - wystarczy podejść, wcisnąć klawisz odpowiadający za "Use" (standardowo jest to Spacja) i życie będzie pomalutku rosło (aż do zużycia wody).
  32. Noktowizor przydaje się głównie w 2 sytuacjach: kiedy wchodzisz do naprawdę ciemnego pomieszczenia oraz aby rozróżnić Holoduke od prawdziwego Duke'a (prawdziwy Duke się wtedy świeci fluorescencyjnym zielonym kolorem, a hologram wygląda jak Duke - kolorowy).
  33. Jeśli zamrozisz Pig Cop'a bardzo często wylatuje z niego pancerz albo shotgun. Jeśli odczekasz aż ostygnie ;) i zamrozisz go ponownie - znowu wyleci. Można powtarzać do momentu kiedy przestanie cokolwiek wyrzucać, lub kiedy masz komplet amunicji.
  34. Zawsze graj z włączonym celownikiem (Crosshair - klawisz "I") oraz z widocznymi broniami (Show Opponents Weapon). Pierwsza opcja umożliwi Ci dokładniejsze celowanie i tym samym strzały. Druga umożliwi rozpoznanie trzymanej aktualnie przez przeciwnika broni i tym samym pozwala Tobie na lepsze dobranie arsenału którego użyjesz w walce z nim. Ponadto - jeśli gdzieś się ukryje istnieje duża szansa, że będziesz w stanie zauważyć symbol jego broni, który będzie się unosił nad nim w powietrzu.
  35. Często kucaj (Crouch - klawisz "Z") - zwłaszcza w czasie walki. Zwiększasz w ten sposób swoją celność oraz utrudniasz strzelanie przeciwnikowi przez co zmniejszasz poziom zadawanych przez niego obrażeń.
  36. W czasie walki staraj się zajmować jak najwyższą pozycje - chodzi o to, żeby być wyżej od przeciwnika. Dzięki tej czynności posiadasz lepszy ogląd sytuacji, poza tym lepiej strzelać z powietrza w ziemie, gdzie każdy strzał trafia (i przez to zadaje obrażenia wrogowi), niż strzelając stojąc na ziemi w powietrze (gdzie łatwiej omijać strzały). Będąc na ziemi masz praktycznie 4 kierunki do poruszania się (nie liczę kucania i skakania, bo dla strzelającego z wyższej pozycji nie robi to większej różnicy). Unosząc się w powietrzu za pomocą Jetpack'a masz 6 możliwości ruchu (dochodzi jeszcze wznoszenie się i opadanie). Bezwzględnie osoba wyżej umiejscowiona posiada przewagę jeśli chodzi o możliwości, dlatego zastanów się przed trudna bitwa gdzie będziesz walczył.
  37. Jeśli masz do przebycia teren pokryty lawa lub kwasem, a nie masz butów ochronnych i zależy Ci na zdrowiu to zamiast po niej chodzić staraj się skakać - przebędziesz ten sam dystans, a stracisz znacznie mniej życia.
  38. Bądź miły dla dziewcząt - za każdym razem kiedy jedna z nich rozwalisz pojawi się jej kilku przyjaciół.
  39. Jeśli masz problemy ze zmiażdżeniem niedawno pomniejszonego przeciwnika - kucnij (Crouch), a Twoje szanse znacznie się zwiększą (jesteś bliżej ziemi przez co masz łatwiejszy dostęp do wszystkiego co znajduje się na podłodze).
  40. Nawet jeśli właśnie zostałeś pomniejszony i nie masz sterydów, to nie przejmuj się - to jeszcze nic straconego. Cofaj się do tylu i czekaj na odpowiedni moment. Kiedy wróg znajdzie się dość blisko aby Cię rozdeptać, zrób obrót o 90 stopni w lewo (lub w prawo), a nie uda mu się. Powtarzaj ta czynność do momentu kiedy powrócisz do normalnego stanu.
  41. Jeśli ktoś na Tobie przetestował Shrinker'a, goni Cię, a Ty masz Jetpack'a, to dobrym pomysłem jest latanie. Ciężko jest trafić w cos tak małego, a i rozdeptać się nie da, bo aż tak wysoko Duke nóg nie trzyma.
  42. Istnieje możliwość zwiększenia mocy Kick'a, wystarczy po prostu kopać za pomocą obu nóg. Jako bron wybierz Kick (klawisz "1") - wtedy po naciśnięciu Fire będziesz kopal prawa noga. Z kolei jeśli użyjesz kopniaka bezpośrednio (Quick kick) Duke będzie kopal lewą nogą. Domyślasz się co musisz zrobić, aby kopać jednocześnie lewą i prawą nogą, prawda ?
  43. Graj otwarcie, bez przejmowania się o wynik. Pamiętaj - najlepsza obrona jest dobry atak. Przy dozbrajaniu staraj się być opanowany i spokojny, Ty wprawdzie nie widzisz wroga, ale tez i najprawdopodobniej on nie widzi Ciebie. Z kolei w czasie walki zmień styl na bardzo agresywny - to nie piłka nożna, więc nie przejmuj się, że możesz dostać żółtą (lub czerwoną) kartkę. Jeśli mocno oberwałeś - nie walcz dalej, wycofaj się, pozbieraj życie i wracaj na pole bitwy. Jeśli przeciwnik ucieka - gon go, ale bez przesady (jeśli widzisz, że rzuca przed siebie pipebomb'y, kładzie coś na ścianę - wycofaj się z pułapki, nie warto). Ponadto, cały czas bądź w ruchu, nie zatrzymuj się choćby na chwile, bo może Cię to słono kosztować. Jeśli nie wiesz gdzie iść przynajmniej chodź w kółko.
  44. Przed skoczeniem z niezbyt dużej wysokości - kucnij, a nie dość ze odniesiesz mniej uszczerbku na zdrowiu, to możliwe, że uda Ci się zrobić to po cichu.
  45. Opanuj do perfekcji mapę, zobacz gdzie znajdują się item'y, poszukaj sekretnych miejsc. Miej zawsze przygotowany plan na dany obszar np. "jestem na dachu, szybko zeskakuje na dół i od razu biorę RPG, następnie idę po Atomic Health'a", inny: "jestem przy wejściu do kina, wchodzę do środka, idę do projektora odsłonić kurtynę (przy okazji biorę RPG i Medikit'a, ewentualnie Atomic'a), zabieram Jetpack'a" itd. Pamiętaj o priorytetach - najpierw poszukaj dobrej broni, potem załatw Medikit'a + Atomic Health, na koniec zostaw sobie zbieranie pozostałych przydatnych rzeczy.
  46. Nie ma takiej sposobności, aby 2 graczy jednocześnie zajmowało to samo miejsce na mapie (jeśli nie wierzycie zapytajcie jakiegokolwiek mapmaker'a). Fakt ten możesz wykorzystać w bardzo pomysłowy sposób - jeśli będziesz gonił przeciwnika, a on wejdzie do teleportacji - zrób to samo co on (ale musisz być tuz za nim, inaczej uda mu się wyjść z miejsca zajmowanego przez teleporter), a wejdziesz w jego "miejsce" i tym samym automatycznie go zabijesz.
  47. Dostosuj taktykę do przeciwnika - pamiętaj, że każdy człowiek jest inny i przez to gra inaczej. Nie graj non-stop w ten sam sposób z różnymi ludźmi.
  48. W przypadku walki blisko siebie, równocześnie obok strzelania - kop! Dzięki temu wróg oberwie znacznie bardziej niż gdybyś jedynie do niego strzelał.
  49. Jeśli uciekasz przed przeciwnikiem, a posiadasz Pipebomb'y to spróbuj w biegu rzucić kilka przed siebie, a kiedy już przez nie przebiegniesz po kilku sekundach zdetonuj - możliwe, że wróg odczuje wybuch na własnym zdrowiu.
  50. Często zdarza się, że Twój przeciwnik posiada RPG, zaś Ty nie. Co wtedy robić? Spróbuj podbiec do niego najbliżej jak tylko się da (oczywiście cały czas strzelając z Pistol'a) i nie oddalać się od niego. Jeśli będziesz naprawdę blisko, a przeciwnik jest dość mądry, to nie będzie strzelał gdyż to będzie oznaczać śmierć dla Was obojga (a to mu się zbytnio nie opłaca). Po pewnym czasie możliwe, że zmieni bron na inna, ale jeśli wcześniej szybko używałeś jednocześnie Pistol'a + Kick'a, to dużo mu ta zmiana nie pomoże.
  51. Stawiaj Laser TripBomb w miejscach, które gwarantują zaskoczenie i wysoką skuteczność. W teleportach, za drzwiami, w windzie - tam gdzie przeciwnik instynktownie porusza się do przodu. Jednocześnie dobrze zapamiętuj gdzie je stawiasz.
  52. Laser TripBomb'y bardzo się przydaje nakładać w szybie windowym. Wznieś się do niego Jetpack'iem, następnie przykładaj po kolei w różnych miejscach ładunki - każdy kto będzie miał zamiar skorzystać z tej windy, nie przeżyje tej krótkiej podróży. Innym sposobem jest wyjście z windy i nałożenie ładunku w taki sposób, aby promień lasera padał w stronę windy. W windzie ludzie przeważnie nie kucają, co więcej - nie patrzą do góry. Sam tylko musisz pamiętać, aby przy wchodzeniu i wychodzeniu z niej kucać - w celu uniknięcia własnej pułapki.
  53. Postaw w windzie Holoduke'a + kilka Pipebomb, następnie wyślij ją do góry (lub na dół - w zależności od położenia). Jeśli po chwili usłyszysz strzelanie, oznacza to że na górze stoi przeciwnik, który próbuje zniszczyć Twój hologram. Zdetonuj ładunki..
  54. Jeśli znajdujesz się wysoko w powietrzu, a Twój przeciwnik chodzi po ziemi, to nie używaj broni typu RPG czy Shrinker, gdyż są one w tej sytuacji kompletnie bezużyteczne. Zamiast tych broni skorzystaj Chaingun'a, Shotgun'a lub choćby i Pistol'a. RPG nadaje się tylko w walce typu ziemia-ziemia i powietrze-powietrze.
  55. Używaj kombinacji Laser TripBomb z PipeBomb. Często wybuch lasera nie zabija wroga, ale po dobitce w postaci Pipe'a - nie ma większych szans na przeżycie. Załóż laser na ścianie, i rzuć pod nim jedną Pipebomb - takie połączenie daje niesamowite efekty.
  56. Walcząc w powietrzu możesz w łatwy sposób unikać strzałów RPG wroga - po prostu wyłączaj w odpowiednim momencie Jetpack'a, zaczniesz dość szybko spadać, a rakiety przelecą nad Twoją głową.
  57. Uważaj żeby nie zostać przyłapanym na pisaniu wiadomości (klawisz "T"), gdyż w takim trybie nie jesteś w stanie cokolwiek zrobić (dopóki nie naciśniesz "Enter"). Pamiętaj, że Duke to nie Chat i nie IRC, więc ograniczaj swoje rozmowy do niezbędnego minimum. Możesz również zdefiniować kilka makr, które będą wymagały od przeciwnika odpowiedzi - on najprawdopodobniej zatrzyma się, aby Ci odpisać. Ty tylko podchodzisz, on nic nie może zrobić.. niezbyt fair-play ;)
  58. Jeśli jesteś blisko przeciwnika, ale musisz wykonać coś "głośnego" (np. jeżdzenie windą, otwieranie drzwi) i boisz się że wróg to usłyszy, spróbuj zagłuszyć niepotrzebne dzwięki przy użyciu jednego z tzw. Remote Ridicule, obsługiwanego za pomocą kombinacji klawisza Alt z F1-F10. Najlepszy jest odgłos w stylu "Aaaaaaaahhhhhhhhh!!!" (spadania z dużej wysokości).
  59. Zawsze staraj się utrzymywać poziom życia powyżej 100, dzięki temu nawet jeśli raz oberwiesz centralnie z RPG - przeżyjesz. Z drugiej strony, przy strzelaniu do przeciwnika wystrzeliwuj po 2 rakiety, jeśli po pierwszej przeżyje - druga dobitka na pewno go wykończy.
  60. Większość ludzi czuje się bardzo bezpieczna w szybach wentylacyjnych, oczywiście do momentu kiedy usłyszą odgłos czołgania się innego Duke'a. Aby wyeliminować ten odgłos używaj Jetpack'a w tunelach, a przeciwnik nigdy nie wpadnie na pomysł gdzie aktualnie się znajdujesz.
  61. Jeśli przeciwnik znajduje się pod wodą to możesz go wyśledzić za pomocą śladów jego bąbelków.
  62. Jeśli jesteś lepszy i wiesz że zdobędziesz więcej kills'ów niż Twój przeciwnik: pozakładaj Laser TripBomb'y tak, aby ich laser przechodził przez miejsca respawn'u (odradzania się przeciwnika po śmierci, np. na dachu). Za każdym razem kiedy wróg się zrespawn'uje - natrafi od razu na laser. Można też stosować w połączeniu z Pipebomb'ami - od razu będzie ginąć.
  63. Jeśli przeciwnik chowa się za jakąś niską przeszkodą i nie możesz go trafić z RPG, spróbuj skoczyć i będąc w najwyższym momencie strzelić - powinien oberwać.
  64. Używanie sterydów w czasie walki da Ci przewagę, zwłaszcza jeśli obaj posiadacie tyle samo zdrowia i te same bronie.
  65. Inny sposób na odróżnienie prawdziwego Duke'a od hologramu: będąc na zewnątrz Duke posiada cień. Holoduke - nie.
  66. Rzuć kilka Pipebomb'ów do małego pomieszczenia i powiedz przeciwnikowi, że może Cię tam znaleźć ;)
  67. Grając na HH postaw Holoduke'a na samym środku pomieszczenia z automatami do gry, schowaj się w rogu (za automatem, obok skrytki skąd wziąłeś hologram) i zaczekaj na wroga. Kiedy się pojawi zacznie strzelać do Holoduke'a, a Ty możesz go spokojnie wykończyć z bezpiecznej odległości.
  68. Możesz też rzucić kilka Pipebomb'ów na windę, która prowadzi do powyższego miejsca. Kiedy usłyszysz, że winda została opuszczona - zdetonuj ładunki.
  69. Na HH zauważ, że drzwi do małego pokoju z Shotgun'em i monitorem (przy ladzie z kasą) nie sięgają do ziemi - jest mały odstęp pomiędzy nimi. Jeśli widzisz zamknięte drzwi, a wiesz że w tym pokoju ukrywa się wróg, możesz wturlać (po ziemi) tam Pipebomb'a. Możesz też używać w odwrotną stronę, tzn. jesteś w środku i boisz się wyjść, bo wiesz że wróg czeka na zewnątrz.
  70. Na tej samej mapie, wejdź do łazienki i rzuć Pipebomb'a do obu kabin. Następnie, koniecznie zamknij drzwi. Teraz strzel w jeden z pisuarów, tak aby wróg Ciebie usłyszał (zwab go do łazienki), wskocz do szybu wentylacyjnego i kucnij. Kiedy wejdzie i zobaczy zamknięte drzwi, istnieje wysokie prawdopodobieństwo że otworzy drzwi jednej z kabin - wtedy zdetonuj Pipebomb'y.
  71. Możesz również pobawić się kurtyną kinową. Jeśli uda Ci się zabić wroga, udaj się do projektora i zamknij przy użyciu przełącznika kurtynę i schowaj się gdzieś blisko. W ten sposób odetniesz go od Jetpack'a. On z całą pewnością zapragnie go mieć, więc przyjdzie na górę odsłonić kurtynę - wtedy zabij go z ukrycia.
  72. Z kolei jeśli stałeś się ofiarą poprzedniego trick'u, to możesz Jetpack'a wziąść w inny sposób, bez odsłaniania kurtyny. Weź z sekretu za plakatem (po spadnięciu z dachu na ulicę i wskoczeniu po skrzynce do najbliższego budynku) sterydy, weź rozpęd, użyj ich i przeskocz na drugi budynek (ten w którym znajduje się kolejny sekret - czerwony apartament), posuwaj się ostrożnie wzdłuż krawędzi, kiedy dojdziesz do końca, skocz ze Strafe'm w lewo, tak abyś znalazł się na końcowym mostku. Popatrz w lewo-dół. Widzisz to okienko? Wskocz do niego..
  73. Czasami da się przeskoczyć nad lecącą rakietą RPG, musisz tylko mieć odpowiednie wyczucie czasu i pocisk nie może lecieć za wysoko.
  74. Rzuć kilka Pipebomb'ów przy ważnym i rzadko spotykanym przedmiocie, następnie się ukryj. Wcześniej czy później wróg się pojawi, aby go zebrać, wtedy... boom.
  75. To samo zrób w przypadku strategicznych przejść, co do których jesteś absolutnie pewien, że przeciwnik będzie przez nie przechodził.
  76. W czasie walki bardziej Ci się przydadzą sterydy, niż Jetpack. Pamiętaj o tym!
  77. Spróbuj maksymalnie zamieszać przeciwnikowi w głowie, w czasie bitwy skacz dookoła niego, czasem uda Ci się wskoczyć na jego głowę. Totalna dezorientacja - o to chodzi.
  78. Po zabiciu wroga najpierw staraj się dozbroić, a następnie jak najszybciej go odnaleźć, zanim zdąży pozbierać niebezpieczne dla Ciebie item'y.
  79. Wykorzystuj dobre sytuacje - jeśli widzisz, że dwóch Twoich kumpli się nawzajem okłada, masz 2 możliwości. Pierwszą z nich jest czekanie aż jeden z nich wykończy drugiego, wtedy ten który przeżył ma przeważnie mało życia, więc możesz go spokojnie zabić. Drugą możliwością (jeśli jesteś dość dobry lub masz ponad 100 życia) jest strzelanie do obydwu (z ukrycia) - najprawdopodobniej zdobędziesz 2 kills'y.
  80. Spraw, aby wszelkie włączniki światła dawały Ci przewagę. Zastaw pułapkę, zgaś światło, schowaj się i zaczekaj na ofiarę. Innym dobrym sposobem wykorzystania źródła światła jest sprawienie, aby przeciwnik był dobrze oświetlony, zaś Ty znajdował się w cieniu. On Ciebie nie zauważy, za to Ty jego - tak.
  81. Jeśli zostaleś zabity, to nie respawn'uj się od razu tylko zaczekaj chwilę, żeby zobaczyć gdzie idzie Twój oprawca.
  82. Pamiętasz ten szyb na samym początku gry, który prowadzi z dachu na ulicę ? Możesz spróbować wlecieć do niego, zakładając (lecąc od góry) ładunki laserowe. Jeśli zabijesz przeciwnika i się zrespawn'uje na dachu, to nie ma szans aby przeżyl "tunelową podróż".
  83. Trick dość trudny do wykonania, ale bardzo przydatny i zarazem ciekawy. W czasie rozgrywki zmień widok z FPP na TPP (klawisz "F7"), następnie wciśnij klawisz odpowiadający za szybkie zapisywanie gry (Quick save - przeważnie jest to "F9"). Powinien się ukazać napis "Select a save spot before you quick restore" - w tym momencie nic nie naciskaj. Odczekaj kilka sekund i wciśnij Enter - powinieneś mieć obraz tego co się znajduje dokładnie na wprost Ciebie. Widok tej kamery (która przechodzi przez ściany) powoli zacznie się przybliżać w Twoją stronę, aż w końcu będziesz miał normalny widok (zza pleców Duke'a). Im dłużej odczekasz z naciśnięciem klawisza Enter, tym głębiej kamera dotrze. Może to dziwnie brzmi, ale to naprawdę działa i wcale nie jest takie straszne jak ten opis ;)
  84. Możesz równocześnie strzelać uciekając. Cofaj się do tyłu, tak abyś był zwrócony twarzą do przeciwnika i strzelaj do niego. Oczywiście musisz wiedzieć co jest za Tobą, żeby np. nie wpaść do jakiejś dziury.
  85. Jeśli zobaczysz Duke'a stojącego w miejscu, sprawdź najpierw czy nie jest to czasem Holoduke. W przypadku jeśli rzeczywiście jest to hologram, nie strzelaj do niego tylko rozejrzyj się dookoła - najprawdopodobniej przeciwnik czai się w pobliżu. Z kolei jeśli w czasie walki zauważysz Duke'a, nie wahaj się - strzelaj do niego, gdyż ta chwila namysłu może Cię drogo kosztować.
  86. Jeśli przeciwnik Cię goni, wskocz do wody i zanurkuj, tak abyś znajdował się minimalnie pod lustrem wody. Kiedy wróg wskoczy za Tobą szybko się wynurz i ucieknij.
  87. Staraj się zdekoncentrować przeciwnika. Stosuj następującą zasadę: Najlepszy wróg, to zdenerwowany wróg. Nie miej litości, wkurzaj go ile możesz, ciesz się głośno i wyraźnie z każdego kills'a, a prędko zacznie popełniać błędy.
  88. Czasami możesz sprawić, że wróg zacznie Cię gonić na baaaardzo dużych wysokościach. Jeśli posiadasz Jetpack'a możesz zasymulować samobójczy skok - wyłącz Jetpack'a i skocz w dół (przed lądowaniem go włącz). Przeciwnik na 90% skoczy za Tobą, jeśli ma Jetpack'a to nic się nie stanie, ale jeśli go nie ma - no cóż... AAAAAAAAAAARRRRRGGGGGGHHHH ;)
  89. Grając na planszy HH wejdź do czerwonego apartamentu (jest sekretem, tam gdzie znajduje się Chaingun, Shotgun i nie tylko). Wskocz na krawedź lewego okna (lewego od środka, od zewnątrz jest to prawe okno), kucnij i powolutku się poruszaj do przodu (z lekkim Strafe_left). Musisz również znajdować się pod odpowiednim kątem, to znaczy lekko widzieć sąsiedni budynek. Nie przejmuj się jeśli nie wychodzi za pierwszym razem, gdyż wymaga to wielu prób oraz treningu. Jeśli wykonasz całą czynność prawidłowo - znajdziesz się w pomieszczeniu z automatami do gry.
  90. Istnieją 2 inne sposoby na rozpoznanie Holoduke'a. Pierwszy - jest odrobinę chudszy niż prawdziwy Duke. Drugi - w lustrze zawsze widać jego plecy, niezależnie od tego w ktorą stronę się obraca.
  91. Uciekając przed wrogiem - włącz Holoduke'a, a zaraz po nim Jetpack'a. W ten sposób będzie lekko zdezorientowany, dzięki czemu zyskasz dodatkowe sekundy na ucieczkę.
  92. Niewielu graczy wie, że istnieje możliwość niszczenia mostów. Jeśli widzisz, że przeciwnik chodzi sobie po nim - możesz zamiast w niego strzelić w most (w przypadku mostów na dużych wysokościach - bardzo zalecane). Jeśli Cię goni, to możesz w ten sposób niszczyć za sobą drogę.
  93. Jeśli zostałeś zmniejszony i nie masz ani sterydów, ani Jetpack'a, to spróbuj użyć hologramu. Holoduke posiada tą własność, że zawsze jest tego samego rozmiaru, więc kiedy go postawisz, przeciwnik pomyśli że miałeś sterydy i ich użyłeś - zacznie nawalać do Holoduke'a. Ty przez ten czas możesz niezauważalnie przemknać obok niego i uciec, ewentualnie się schować.
  94. Nie graj na kodach, gdyż w ten sposób oszukujesz zwłaszcza samego siebie. W końcu przyjdzie czas na zmierzenie sił w Dukematch'u, gdzie kody nie działają i się okaże że Twoja gra nie stoi na aż tak wysokim poziomie, jak wcześniej Ci się wydawało. Używaj ich tylko wtedy jeśli masz problemy z wykonaniem jakiegoś trick'u, ale tylko na początku nauki.
  95. Poznaj skróty klawiszowe - znacznie szybciej jest wcisnąć klawisz "B", niż wybierać za pomocą "[" oraz "]". Jednocześnie ustaw w Setup'ie klawisze blisko siebie, zaoszczędzisz czas potrzebny na szukanie odpowiedniego klawisza gdyż będziesz używał item'ów intuicyjnie.
  96. Ściągnij Sob-bot'a i często go używaj.
  97. Naucz się prawidłowo robić Strafe'y i jednocześnie trzymać celownik na tym samym celu, poprzez obracanie się. Zwiększy to Twoją celność.
  98. Jeśli nie masz z kim zagrać, nie możesz skorzystać z Sob-bot'a to graj sam przez kilka godzin. Znajdziesz położenie item'ów, sekretów, zasłon itd. Jednocześnie poznasz bronie i ich zasadę działania oraz nauczysz się poprawnie poruszać. Przy okazji będziesz mogł sprawdzić swoje umiejętności na obcych, ale nie ciesz się zbytnio - Duke porusza się znacznie szybciej, i co najważniejsze - myśli (przeważnie).
  99. Naucz się zakładać Laser TripBomb'y w biegu. Przyda Ci się to jeśli będziesz goniony przez przeciwnika.
  100. Nigdy nie pokazuj tego poradnika przeciwnikom.


Przydatne Sztuczki #3 by [FPP]Chris
  1. Kiedy naokoło masz sporo wrogów, a nie masz dobrej broni to dobrą radą jest wejście pomiędzy nich. Wystrzelają się sami a niedobitków załatw z pistola albo czegoś innnego.
  2. Dobrą wskazówką gry w sieci jest to, że jak gracie w kilku na poziomie Stadium, to najlepszą bronią wtedy jest pistolet! Przestrzeń, która jest wszędzie pozwala na strzelanie pistoletem, a właśnie nim się walczy na odległość.
  3. Możesz spokojnie odbijać pociski frezee od ścian. Od ściany trafić w przeciwnika jest bardzo łatwo, ale trzeba uważać, żeby samemu nie oberwać.
  4. Dobrym przedmiotem do zobaczenia kto jest w pokoju jest lustro. Więc jeśli przed jakimś pokoju wisi lustro, to możesz zobaczyć czy ktoś się w nim znajduje.
  5. Najlepszą bronią na latających Trooperów jest karabin automatyczny. Nie przeładowuje się i w ciągu jednej sekundy może legnąć czterech Trooperów.
  6. Podczas gry w sieci na poziomie Stadium i nie tylko (ale głównie) świetnym itemem jest holoduke. Zmylić przeciwnika jest bardzo łatwo a ile można się uśmiać, patrząc na kogoś z ukrycia jak wali prosto w hologram:)
  7. Nawet jeśli światło będzie zgaszone w jakimś pomieszczeniu nie zostaniesz niezauważony. To błąd, ale tak jest. Nie miej więc zbytnich nadziei, że przy zgaszonym świetle się gdzieś prześlizgniesz.
  8. Shotgun ma jedną zaletę i jedną wadę. Zaleta jest moc, a wadą fakt, że wolno się przeładowuje. Wniosek: Nie używajcie więc cały czas shotguna, bo się skończą prędko naboje, a już w ogóle go nie używać przy dużej ilości przeciwników, bo was się pozbędą prędko. Używajcie czegoś szybszego wśród większej ilości przeciwników
  9. Gdy goni cię jakiś natręt to między framugą drzwi postaw trip bomb:)
  10. Do teleportera można wrzucać bomby i strzelać naboje. Jest to bardzo przydatne, gdy ktoś zostanie z tyłu..
  11. Rób chaos gdzie się da. Rozwalaj ekrany, śmietniki, lustra, a wywoła to zamieszanie.
  12. W śmietnikach jest często coś przydatnego więc rozwalaj je zawsze.
  13. Jeśli jakiś móżdzak będzie chciał w ciebie strzelić to rozpoznasz to po jego naświetleniu. Zrobi się cały jasny i dopiero wtedy puści pocisk ogłuszający
  14. Jeśli Duner będzie chciał cię trafić można to rozpoznać, jak nieruchomo nagle zawiśnie w powietrzu. W sekundę potem leci do ciebie rakieta rpg.
  15. Dosyć często się zmniejszam. Jak idzie jakiś potężniejszy przeciwnik, znajduję jakieś lustro i strzelam w nie shrinkerem, a gdy przejdzie powracam do naturalnej postaci.
  16. Nie rozwalajcie panienek tańczących lub rozbierających się. Jak jest trafiona to zamiast niej pojawia się 2 lub 3 Trooperów.
  17. Gdy zobaczysz deportującego się kapitana to oprzyj się o ścianę. Zwykle kapitan teleportuje się za tobą, ale gdy jest za tobą ściana musi się pojawić przed tobą, co zmniejsza uszczerbek na zdrowiu.
  18. Pamiętaj, że jednym strzałem z shotguna nie położysz Pig Copa. Jest wymiana strzałów: Ty, Pig Cop, i ty. Strzel pierwszy, schowaj się za jakąś ścianą i gdy usłyszysz strzał to wyjdź i strzel drugi raz.
  19. Przydatnym miejscem do ukrywania się gry w sieci są trudne do znalezienia sekretne pomieszczenia.
  20. Przed tobą stanął nagle Battlelord, a ty nie masz nic grubszego pod ręką. Są dwa wyjścia: Uciekać, albo... wziąć automatic gun i biegać wokół niego i strzelać prosto w czachę!
  21. Pipe bomb to dobra broń w małych pomieszczeniach bez wyjścia, albo z jednym. Otwierasz drzwi w których jest już niezłe kłębowisko przeciwników, wrzucasz pipe'a i zamykasz. Potem tylko naciskasz ctrl i jest czysto.
  22. Dobrym też sposobem rzucania pipe'a jest toczenie po ziemi. Jest to bardziej cicho zrobione i precyzyjniej. Trzeba przyklęknąć i nacisnąć ctrl.
  23. Pamiętaj, że jak długo trzymasz ctrl, to tak daleko poleci pipe bomb.
  24. Nawet jeśli ci się wydaję, że jest wysoko, kiedy jesteś zmuszony wyskakiwać z jakiegoś okna, to pamiętaj, że prawie zawsze jest to około 20 procentowy uszczerbek na zdrowiu.
  25. Ostatnią poradą jest uciekanie. Gra w sieci jest bardzo niebezpieczną, kiedy gracie na siebie. Jeśli jest zmowa na ciebie, to masz przechlapane. Musisz tylko szukać sterydów i używać ich, nie zapominając o sekretnych pomieszczeniach.



Solucja
Jeżeli jesteście zainteresowani, dokładnym opisem - Jak Krok Po Kroku - przejść Duke Nukem 3D, zajrzyjcie na stronę Solucja.




Temat Autor Data  
opis
duke 31·10·2002-03:02  
Odp: odp
[FPP]Chris 31·10·2002-04:01  
Odp: taa
Stigi 01·11·2002-18:01  
Ratunku
stesperowany 02·11·2004-17:01  
High Res problem
Duke3D 09·12·2006-13:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Chris
Aktualizacja: 08·12·2002 - 20:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 28 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.099453 sek.