f·p·p · d·u·k·e http://duke.fpp.pl |
|||
Duke Nukem 3D Obsługa myszki Większość dzisiejszych graczy nie wyobraża sobie grania w gry FPP bez używania myszki. Gry takie jak DOOM czy DN3D nie wymuszały specjalnie na graczu obsługi jej myszką. Całkiem dobrze się grało na klawiaturze i nikt nie myślał o sterowaniu myszką. Zresztą i po co ?? Dopiero gdy nadszedł Quake 1 nastąpił ukłon w kierunku myszki jako podstawowego urządzenia sterującego. Po ewolucji wszystkich gier nikt już nie myśli o sterowaniu tylko klawiaturą (zresztą większość pewnie nie dałaby już rady). Tak więc powstała potrzeba „ożywienia” starego, poczciwego Duke’a i zasilenie jego engine’u w możliwość pełnej obsługi myszką. Oczywiście nie obejdzie się bez pewnych klawiszy na klawiaturze np. nr broni, którą chcecie wybrać czy klawisze nawigacyjne, ale to oczywiste. Aby móc sterować myszką w Duke’u musicie dokonać pewnej zaawansowanej konfiguracji gry. Nie będzie to już zwykła zmiana kilku opcji w pliku SETUP.EXE. A więc tak : Otwórzcie plik DUKE3D.CFG w NOTEPADZIE. Odnajdźcie wpis ControllerType = 1. Upewnijcie się czy jest on ustawiony na 1. To ustawi grę na obsługę klawiaturą i myszką. Teraz odnajdźcie następujące wpisy : AimingFlag = x ; wybierz wartość 1 aby ustawić celowanie myszką na domyślnie włączone. GameMouseAiming = x ; podobnie jak wyżej. MouseAiming = x ; tą wartość najlepiej ustawić na 0 Teraz pozostaje sprawa „odwrócenia” myszki. Tym co tego nie używają nie polecam dokonywać tych zmian. MouseAimingFlipeped = 0 ; świetnie działa w wersji ATOMIC. MouseSensitivity = x ; Tutaj każdy niech sobie coś wybierze sam. Im mniejsza wartość tym myszka mniej czuła i vice versa. Wartość poprzedzona znakiem ”-„ spowoduje odwrócenie kierunku działania myszki. Następnie należy przypisać funkcje klawiszom myszki : MouseButton0 = „” ; dla lewego przycisku myszki MoseButtonClicked0 = „” ; podwójne kliknięcie lewym przyciskiem myszki MouseButton1 = „” ; dla prawego przycisku myszki MouseButtonClicked1 = „” ; podwójne kliknięcie prawym przyciskiem myszki MouseButton2 = „” ; dla środkowego przycisku myszki (jeśli taki jest) MouseButtonClicked2 = „” ; podwójne kliknięcie środkowym przyciskiem myszki (jeśli taki jest) W cudzysłowie należy wpisać nazwę akcji jaka ma być wykonana po wciśnięciu danego przycisku. Polecam dla lewego przycisku wpisać FIRE a dla prawego JUMP albo OPEN. Na tym zakończyliśmy najtrudniejszą część modyfikacji. Teraz pozostaje wejść do SETUP.EXE i poustawiać wszystko wg własnego zdania. Najlepiej jest zrobić to tak: Move_Forward = "W" "" Move_Backward = "S" "" Turn_Left = "" "" Turn_Right = "" "" Strafe = "" "" Fire = "" "" Open = "" "" Run = "LShift" "" AutoRun = "CapLck" "" Jump = "R" "" Crouch = "F" "" Look_Up = "" "" Look_Down = "" "" Look_Left = "" "" Look_Right = "" "" Strafe_Left = "A" "" Strafe_Right = "D" "" Aim_Up = "" "" Aim_Down = "" "" Weapon_1 = "1" "" Weapon_2 = "2" "" Weapon_3 = "3" "" Weapon_4 = "4" "" Weapon_5 = "5" "" Weapon_6 = "6" "" Weapon_7 = "7" "" Weapon_8 = "8" "" Weapon_9 = "9" "" Weapon_10 = "0" "" I na tym koniec dokonywania zmian. Pozostaje tylko wypróbować czy wszystko chodzi OK. W razie problemów sprawdźcie czy wszystko jest poprawnie wpisane. Jeśli i to nie pomaga piszcie. Zmian tych dokonywałem na wersji ATOMIC gry i nie jestem pewien skutków użycia tego w podstawowej wersji gry. Zalecam zrobić kopie zapasową pliku DUKE3D.CFG przed jego edycją. -------------------------------------- Aktualizacja: 04·12·2000 - 16:02 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-03-29, 13:37, z
172.70.34.227 (172.70.34.227) Strona dostępna online pod adresem: http://duke.fpp.pl/?pl:pages:show:138::: DRUKUJ | Powrót |