f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | Duke Nukem 3D | Opis

Duke Nukem 3D

Opis

Wstęp
Duke Nukem 3D jest grą typu FPP. Głównym bohaterem jest Duke Nukem, czyli facet w przeciwsłonecznych okularach, uzbrojony (dosłownie) po zęby i strzelający do obcych pragnących zagarnąć naszą planetą. Grę wyprodukowała firma 3D Realms .

Do tej pory powstało już kilka wersji tej gry, pierwszą była "Duke Nukem 3D", potem powstał "Duke Nukem 3D Special Edition", oraz "Duke Nukem Atomic Edition". Każda z tych wersji była bardzo udana. I każda wprowadzała do tej gry coś nowego.
DN 3D zapoczątkował to co jest najlepsze w tego typu grach. W DN 3D SE poprawiono grafikę, dodano kilka rodzjów wrogów i nowe etapy. W DN AE była jeszcze lepsza grafika, inteligencja wrogów (a co z tym idzie stopień trudności gry). To wydanie gry zostało świetnie przystosowane do gry w internecie. Nie trzeba już przełączać za każdym razem serwery, połączenia itp. Teraz komputer sam o to "potrafi sobie zadbać". Dodano również kilka nowych etapów i poprawiono te stare. Nie zabrakło też możliwości grania na 3Dfx . No dobrze już wam trochę przybliżyłem grę więc zagłębmy się w szczegóły....


Broń
Do wyboru mamy (oprócz RPG , Devastatora itd.) bardzo wymyślną broń jaką jest Shrinker lub Freezer. Za pomocą Freezer'a możemy zamrażać naszych przeciwników, natomiast Shrinker służy do zmniejszania lub powiększania przeciwników. Gdy zaczynamy grę mamy zaledwie jedną broń podstawową (+ kopniak). Zaraz potem możemy zdobyć shotgun'a i inne. Amunicji i różnego rodzaju wepointów jest pod dostatkiem. Z początku trzeba korzystać z amunicji dość oszczędnie. Strzelać możemy do wszystkiego i do wszystkich.


Grafika
Teraz pora na grafikę . Od tej strony gra prezentuje się bardzo dobrze. O tyle o ile DN3D był dobry w swoich czasach o tyle DN AE jest pod tym względem jeszcze lepsza. Szczególnie jeśli mamy 3Dfx to już jest na co patrzyć... Chociaż ta gra prezentuje się bardzo dobrze nawet bez "wspomagania". Zważywszy na niewielkie (jak na te czasy) wymagania sprzętowe naprawdę warto w nią zagrać. Dużo jest efektownych wybuchów i trzęsień. Graficznie bardzo dobrze ukazane są trzęsienia budynków. Widać pękające szyby i ściany. Gdy strzelimy w lustro nie znika ono jak kamfora (widać to w niektórych grach), lecz efektownie się rozpryskuje i spada na podłogę


Dźwięk
No, kiedy grafikę mamy już za sobą to pora teraz na dźwięk, który jest w tej grze naprawdę świetny. Muzyka towarzyszy nam od samego początku. Wraz ze zmianą levelu dźwięk też ulega zmianie. Ładnie dopracowane dźwiękowo wybuchy i wystrzały. Strzał z każdej broni daje inny odgłos np. kule odbijające się od ściany wydają charakterystyczne dźwięki. Bardzo ciekawe są też kwestie wypowiadane przez Duke'a. Lepiej nie będę ich cytował bo to trzeba usłyszeć...


Levele
Teraz przejdźmy do tego co najważniejsze, czyli gdzie będziemy się poruszać. DN 3D posiadał 3 epizody po 10 leveli; w sumie mieliśmy do przejścia ponad 30 poziomów!!!
Zajmowało to dożo czasu, licząc po jakieś 30 minut na każdy level (pod warunkiem że wie się gdzie iść, bo jeśli się gra pierwszy raz to zajmie to o wiele więcej czasu). To mamy dobre 13 godzin gry. Ale przecież mamy jeszcze DN 3D SE w którym do dotychczasowych leveli dołączyły jeszcze nowe, oraz urozmaicono te stare o nowe zagadki i utrudnienia.
W DN AE mamy jeszcze coś nowego, mianowicie nowy epizod i dodatkowe 10 leveli!!!. Jeżeli jednak znudzą się nam te "gotowe" poziomy , możemy zaprojektować sobie swój własny , za pomocą Edytora Poziomów (jeżeli czytelnicy będą chcieli to możemy zamieścić na naszej stronie opis jednego z edytorów).
Nie jest to łatwe, ale sprawia bardzo dużo przyjemności. Jednak i w tym przypadku autorzy gry przyszli nam z pomocą, zamiast konstruować od podstaw całe pomieszczenia i budynki możemy poskładać wszystko z prawie gotowych elementów. Pozostanie tylko zaprogramowanie przeciwników i już możemy cieszyć się własnym levelem.

Poruszać się będziemy (w zależności od levelu) po różnego rodzaju budynkach, tunelach łodziach podwodnych, lotniskach itp. Do wyboru mamy cztery stopnie trudności: "Piece of cake", "Let's Rock", "Come get some", "Damn I'm good". Jeśli macie jakieś problemy z przejściem któregoś z leveli to radzę skorzystać z solucji. Teraz postaram się przybliżyć wam nieco dostępne Epizody:
  • LA Meltdown- W tym epizodzie nasz bohater zmuszony jest lądować w mieście ogarniętym przez obcych poniewać zestrzelono jego samolot. Uzbrojony jest jedynie w broń podstawową. Pierwszy, drugi i trzeci level nie powinien sprawić kłopotu. Lecz dalej będzie trzeba wytężyć szare komórki, aby znaleźć przejście na następny poziom. Ten epizod jest ogólnie trudny do przejścia dla początkujących , więc proponuję zacząć grę od prostszych poziomów .

  • Lunar Apocalypse- Jest to najtrudniejszy epizod. Akcja toczy się na wielkim statku nieprzyjaciela. Duke na ma nim przeprowadzić akcję dywersyjną. Będziemy poruszać się po wąskich korytarzach i stanowiskach dowodzenia pełnych przeciwników. Sama walka z nimi nie sprawia większych kłopotów. Więcej problemu sprawia znalezienie przejścia na następny poziom. Będziemy mieli do znalezienia kilka drzwi pod które będzie trzeba podłożyć kilka ładunków wybuchowych, aby je przejść. W tym epizodzie naprawdę będzie trzeba bardzo dużo myśleć np. znajdujemy się w zamkniętym pomieszczeniu z którego aby wyjść trzeba w ciągu 100 sekund znaleźć odpowiednią kombinację klawiszy otwierających przejście.

  • Shrapnel City- To najprostszy epizod w grze. Poruszać będziemy się po wielkim mieście opanowanym przez obcych. W tym etapie nie trzeba wiele myśleć, wystarczy tylko celnie strzelać i uważać, aby obcy nas nie zaskoczyli. W czwartym levelu dostajemy się nareszcie do pomieszczenia w którym znajduje się helikopter. Już myślimy, że uda nam się wydostać z opałów, lecz nic z tego! Zostajemy znów zestrzeleni i spadamy niedaleko miejsca z którego wylecieliśmy. Teraz możemy chodzić po planach filmowych, dostajemy się do miejsca w którym prowadzony jest wywiad z kilkoma obcymi itp. Ten etap proponuję początkującym graczom ze względu na niewielki stopień trudności.

  • Klawiszologia
  • Do chodzenia
  • A - skok
  • Z - schylanie się
  • Kursory - poruszanie się
  • Shift - ucieczka
  • Alt - strefowanie
  • Ctrl - strzał
  • Spacebar - otwieranie
  • Do rozglądania się
  • PgUp/PgDn - patrzenie w górę / dół
  • Home/End - szybkie patrzenie góra / dół,
  • Uzbrojenie
  • 1 - kopnięcie
  • 2 - Pistol
  • 3 - Shougun
  • 4 - Ripper
  • 5 - RPG
  • 6 - Pipe bomb
  • 7 - Schrink Ray/Exponder
  • 8 - Devastator
  • 9 - Laser Trip Bomb
  • 0 - Freezer
  • Klawisze funkcyjne
  • F1 - Pomoc
  • F2 - Zapisz grę
  • F3 - Załaduj zapisaną grę
  • F4 - Dźwięk
  • F5 - Zmiana muzyki
  • F6 - Szybki save
  • F7 - Zmiana kamery
  • F8 - Wiadomości
  • F9 - Szybkie załadowanie zapisanej gry
  • F10 - Wyjście,
  • F12 - Zapisanie screena do obrazka PCX.

  • Więcej skrótów klawiaturowych można uzyskać wciskając F1 w czasie gry .








    --------------------------------------
    Autor: [FPP]SaRmAc
    Aktualizacja: 06·12·2002 - 14:02



     : DRUKUJ 

         




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Wtorek · 24 Listopada · 2020
    Strona wygenerowana w 0.080534 sek.