f·p·p · d·u·k·e
http://duke.fpp.pl


Poradniki

Parametry Duke3d.exe

Istnieje kilkanaście przełączników pliku DUKE3D.EXE, które pozwalają na zmianę parametrów gry. Niektóre z nich przyśpieszą grę na starszych (wolniejszych) komputerach, pozostałe pomogą w rozgrywce.

Aby z nich skorzystać należy w wierszu poleceń (w Windows wejdziecie do niego poprzez Tryb MS- DOS) wpisywać je bezpośrednio za nazwą programu, na przykład:

duke3d.exe /v2 /l04

Uruchomienie powyższej komendy pozwoli na rozpoczęcie gry na czwartym levelu, drugiego epizodu ( czyli Fusion Station)

Czasami przy opisie znajduje się symbol "#" - jest to parametr definiowalny (czyli taki, który jest zależny od Was). Po prostu w miejsce "#" należy wpisać odpowiednią liczbę/literę - możliwe wybory są podane w nawiasach.


Przełączniki działające w Duke Nukem - Atomic Edition (wersja 1.4):

/? wyświetlenie wszystkich przełączników
/l## wybór level'u (1-11)
/v# wybór epizodu (1-4)
/s# Poziom trudności (1-4)
/r Nagrywanie demka
/dPLIK Odtwarzanie konkretnego dema o nazwie PLIK
/m Wyłączone potwory
/ns Wyłączone wszystkie dźwięki
/nm Wyłączona muzyka
/t# Respawn (1 = Potwory, 2 = Item'y, 3 = Inventory, x = Wszystko)
/c# Tryb multiplayer (1 = DukeMatch z spawn'em, 2 = Cooperative, 3 = Dukematch bez spawn'u)
/q# Fake multiplayer (2-8 graczy), stosuje się go jeśli nie masz z kim zagrać po sieci, a musisz przetestować tryb multiplayer
/a Używanie AI gracza (tylko w 'fake multiplayer')
/i# Rodzaju trybu sieciowego (1/0) (tylko multiplayer, 1 = 1-4 graczy, 0 = 5 -8 graczy), parametr ustawiany automatycznie przez Setup
/f# Wysyłanie kilku pakietów (1/2/4) (tylko multiplayer, stosować tylko w czasie gry przez TEN, Kali etc, lepiej nie używać w czasie gry przez modem/w sieci)
/gPLIK Gra korzysta z PLIK.GRP - pozwala na stosowanie wielu plików .GRP, często stosowane w konwersjach (przy wpisywaniu komenda ta musi być ostatnia w linii poleceń)
/xPLIK Gra kompiluje PLIK.CON - to samo zastosowanie co wyżej (standardowo = GAME.CON)
/u######### Zmiana kolejności ulubionych broni gracza (standardowo = 3425689071)
/# Bezpośrednie załadowanie wcześniej zapisanej gry (slot 0-9)
/setupfile PLIK Jeśli istnieje więcej plików .CFG, pozwala na korzystanie z wybranego PLIK.CFG (omija pytanie o wybór pliku .CFG)
/z Opuszczenie testu pamięci
/j Wyświetla jedynie wersję gry
-map PLIK Uruchomienie mapki PLIK.MAP
-name NICK Zmiana ksywki gracza na NICK
-net Używany przez SETUP.EXE oraz COMMIT.EXE w czasie gry przez sieć
-8250 Używany przez SETUP.EXE oraz COMMIT.EXE w przypadku posiadania wolnej karty sieciowej



W przypadku wersji 1.3d większość powyższych opcji działa, ale niektóre z nich posiadają inne zakresy definiowalne, oto one:

/v# wybór epizodu (1-3)
/t# Respawn (0 = Potwory, 1 = Item'y, 2 = Inventory, x = Wszystko)
/c# Tryb multiplayer (0 = DukeMatch z spawn'em, 1 = Cooperative, 2 = Dukematch bez spawn'u)


--------------------------------------
Aktualizacja: 09·12·2002 - 02:00




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-04-20, 15:27, z 172.69.59.65 (172.69.59.65)
Strona dostępna online pod adresem: http://duke.fpp.pl/?pl:pages:show:854:::

DRUKUJ | Powrót