f·p·p · d·u·k·e
http://duke.fpp.pl


Duke Nukem 3D

Przeciwnicy

Assault Trooper
Te dwunożne gady paradujące w zielonych kamizelkach posługują się pistoletami i tornistrami odrzutowymi. Zrzuceni na Ziemię jako pierwsi stanowią główną linię ataku obcych najeźdźców. Z powodu swojej dużej mobilności, możliwości unoszenia się nad ziemi, kawalerzyści zawsze stanowią dość trudnych przeciwników. Mimo dużej podatności na obrażenia nawet ze zwykłego pistoletu, kawalerzyści rzadko rezygnują z upatrzonego celu.
Jako ich główna zdobycz, nigdy nie możesz pozwolić sobie na chwilę odprężenia, jeśli choć jeden z nich znajduje się w pobliżu. Każdy bezpośredni strzał oddany przez kawalerzystę powoduje maksymalnie 15 procentowy uszczerbek na Twoim zdrowiu. Czasami po śmierci zostawiają magazynek do pistoletu.

Assault Captain
Faceci w czerwonych kamizelkach (oznaczających wyższą rangę) to dowódcy kawalerzystów. Podobnie jak ich podwładni, kapitanowie także posługują się pistoletami laserowymi i tornistrami odrzutowymi. Oprócz tego wyposażeni są w okresowo indukowane urządzenia teleportacyjne zamontowane na nadgarstkach.
Kapitan może w każdej chwili zdematerializować się, głownie po to, aby pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie tuż za Twoimi plecami, rażąc Cię z flanki. Staraj się do tego nie dopuścić, gdyż każdy trafny strzał z osobistego lasera kapitana może pozbawić Cię nawet dwudziestu procent zdrowia. Jedynym sposobem uniknięcia ostrzału z tyłu jest oparcie się plecami o ścianę w momencie zniknięcia kapitana. Nie będzie miał wtedy żadnego wyboru i będzie musiał ponownie zmaterializować się przed Tobą. Dzięki temu Twoje szanse nieco wzrastają. Podobnie jak Assault Trooper od czasu do czasu zostawia po śmierci magazynek do pistoletu.

Pig Cop
Dawno temu ich mottem było "służyć i chronić". Niestety, po przejściu sterowanych mutacji, siły policyjne Los Angeles stały się bezmyślną armią będącą na usługach najeźdźców. Przerażający świńscy gliniarze są naprawdę wiernymi sługami, będąc przy tym bezlitosnymi zabójcami. Potrząsają strzelbami i nie wykazują najmniejszego lęku, gliniarze są zdeterminowanymi, nieustępliwymi przeciwnikami. Mimo że często zdradzają swą obecność głośnym chrząkaniem, Pig Cops są doskonałymi strzelcami i nierzadko zdarza się, że padają na ziemią w celu lepszego oddania strzału.
Twoje szansę na przeżycie spotkania z takim gliniarzem zwiększają się, jeśli posiadasz w swoim arsenale wielokalibrową strzelbę. Ale nawet wtedy musisz pamiętać, że wielu gliniarzy nosi kamizelki kuloodporne. Czasem zdarza się, że po zabiciu takiego przeciwnika możesz zabrać jego broń lub kamizelkę kuloodporną. Jeśli będą dostępne, ujrzysz jak opadają tuż obok zakrwawionego korpusu. Gdy zostaniesz trafiony, uszczerbek na zdrowiu może wynieść nawet 20 procent. Jeśli nie będziesz wyposażony w kamizelkę kuloodporną, obrażenia mogą osiągnąć 25 lub więcej procent.

Enforcer
Wyposażeni w karabiny łańcuchowe, egzekutorzy mają za zadanie wyszukiwanie i likwidowanie ostatnich ludzkich punktów oporu. Ich silne tylne kończyny, przypominające gadzie odnóża, umożliwiają im wykonywanie długich i wysokich skoków. Odporność egzekutorów na zranienia wynika częściowo z faktu, ze większość z nich wyposażona jest w kamizelki kuloodporne. Egzekutorzy mają zwyczaj poruszania się grupkami, dlatego jeśli znajdziesz jednego, prawdopodobnie w pobliżu znajduje się jeszcze kilku.
Gdy znajdujesz się w małej odległości, dobrą bronią przeciwko nim jest strzelba wielo kalibrowa. Zazwyczaj do eliminacji pojedynczego osobnika wystarczy od jednego do trzech strzałów z tej broni. Czasami zdarza się, że konający egzekutor wypuszcza ładownicę zawierającą amunicję, której możesz użyć do własnego karabinu łańcuchowego lub osobisty pancerz, który także możesz wykorzystać.

New Beast
Występuje wyłącznie w Atomic Edition. Ten koleś jest niebezpieczny, ale jedynie z bliska. Jego bronią są długie łapy zakończone pazurami. Najlepiej strzelać do niego z Machine Gun lub z shotgun. Jest bardzo mało inteligentny i sprawia wrażenie głuchego i ślepego. Często zdarza się że wystrzela się kilku jego " kolegów ", a on nawet nie zareaguje.

Sentry Drone
Ten przeciwnik to automat wyposażony w prosty program wykonywany w silikonowym modelu: odnaleźć Duka Nukem i zniszczyć go. Dzięki zaopatrzeniu w jednostkę antygrawitacyjną, roboty te są bardzo zwrotne i trudne do trafienia. Mogą unosić się spokojnie, by nagle z dużą szybkością ruszyć przez powietrze. Gdy wykryją Twoją obecność, nurkując jak Kamikadze w Twoim kierunku wysadzając w powietrze siebie i do 35 procent Twojego zdrowia. Sprawa jest nieco ułatwiona gdy te automaty znajdują się w większej odległości, dzięki czemu możesz nafaszerować je bezpiecznie ołowiem z łańcuchowej strzelby doprowadzając do wcześniejszej eksplozji. Gdy usłyszysz wysokie wycie jednostki antygrawitacyjnej robota, lepiej szybko poszukaj sobie osłony za grubszą ścianą, drzwiami, kolumną lub czymkolwiek innym. Nurkujący robot często eksploduje natrafiwszy na przeszkodę, której nie bierze pod uwagę.

Recon Patrol Vehicle
Zwrotne i szybkie, wehikuły patrolowe są jednoosobowymi antygrawitacyjnymi pojazdami, którymi poruszają się świńscy gliniarze. Każdy wehikuł patrolowy wyposażony jest w wydajne działo laserowe. Przeszkolony Pig Cop przy pomocy takiego pojazdu może Cię doścignąć i potraktować jak łatwą zdobycz. Dzięki swojej konstrukcji RPV może unosić się w nieskończoność cały czas ustawiając się tak, aby mieć Cię na linii ognia. Gdy zostaniesz trafiony przez działo laserowe, będziesz miał dużo szczęścia, jeśli uszczerbek na zdrowiu będzie mniejszy niż 30 procent. Oprócz działa laserowego każdy pojazd wyposażony jest w automatyczny system katapultujący. Oznacza to ze nawet jeśli uda Ci się zestrzelić taki pojazd, gliniarz bezpiecznie wyląduje na ziemi i natychmiast Cię zaatakuje.

Octabrain
Przypominające gigantyczne ośmiornice z trzema złowieszczymi ślepiami, posiadające gigantyczny mózg i trójogniskową wizję móżdżaki są tajemniczymi i najbardziej ohydnymi przeciwnikami. Te trudne do zauważenia kreatury zwykły czaić się w mrocznych i wilgotnych zakamarkach, ale zdarzają się przypadki, kiedy unoszą się nagle w powietrze tak łatwo, jakby to nie woda była ich królestwem. Móżdżaki mają zwyczaj nagłego pojawiania się i szybkiego ataku. Po zebraniu swej ogromnej energii mentalnej w skoncentrowaną emanację, móżdżaki są w stanie dosłownie sparaliżować Cię przy pomocy jednego strzału, odbierając Ci przy tym nawet do pięćdziesięciu procent zdrowia. W małej odległości móżdżaki wysuwają ostre jak brzytwa, karbowane zęby, którymi z łatwością mogą przeszyć Cię na wylot.

Protozoid Slimer
Wyposażone w bardzo prosty system nerwowy przypominają gigantyczne ameby. Po wykryciu Twojej obecności, pierwotniaki wysuwają się ze swoich przypominających jaja legowisk dla jednego jasno określonego celu, którym jest wyssanie mózgu przez nos. Nikt nie wie, do czego jest im on potrzebny, ale wydaje się, że takie działanie mają zakodowane głęboko w genach. Pierwotniaki lubią także wspinać Ci się po spodniach w swojej wędrówce do nosa. Osobniki te są trudne do wyśledzenia, gdyż potrafią pełzać zarówno po ścianach, jak i po sufitach. Potrafią także rozciągnąć się jak struna i znienacka opaść tuż przed Tobą na podłogę. Najlepszym sposobem eksterminacji pierwotniaka jest rozdeptanie go lub rozniesienie celnym strzałem. Karabin łańcuchowy jest także dobrą bronią, zwłaszcza wtedy, gdy napotkasz całą kolonię tych stworów.

Assault Commander
Masywny tors unoszący się na antygrawitacyjnej płycie jest przeciwnikiem budzącym najwięcej obaw, a to z trzech powodów. Po pierwsze, dzięki swojemu antygrawitacyjnemu pojazdowi całkiem sprawnie może poruszać się w powietrzu. Po drugie, w ciągu kilku sekund jest w stanie zamienić Cię w górkę parujących szmat i mięsa. W jego pojeździe zamontowane są ostrza, które pełnią rolę swoistej maszynki do mięsa. Jedną z ulubionych metod ataku tego zabójcy jest rozpędzenie ostrzy i gwałtowny upadek na głowę ofiary. Na koniec, dowódca jest bardzo niebezpieczny takie z większych odległości. Jego tylny koniec z braku odpowiedniego określenia anatomicznego ma możliwość wyrzucania śmiercionośnych pocisków. Chwila nieuwagi i tracisz od 50 do 75 procent zdrowia. Najlepszym sposobem obrony przed tym napastnikiem jest zaskoczenie go we wnęce i zestrzelenie przy pomocy jednego lub dwóch granatów z RPG, unikając przy tym nadlatujących pocisków. Jeśli znajdujesz się dość blisko, możesz użyć pomniejszacza, a następnie zwyczajnie rozdeptać stworka. Jeśli nie posiadasz wyrzutni granatów, całkiem dobre wyniki daje użycie zamrażacza. Strzelaj w potwora do momentu, w którym stanie się niebieski, a następnie rozparceluj go na kryształy przy pomocy zwykłego pistoletu lub wymierzając mu potężnego kopniaka.

Pancern Pig Cop
Ten koleś zamknął się w czymś w rodzaju czołgu i ani myśli z niego wyjść. Jest on trochę mniej niebezpieczny od BigDuner'a, ale trzeba na niego bardzo uważać. strzela do nas z sześciu karabinów jednocześnie . Porusza się wolno i dość późno reaguje. Najlepiej jest strzelać do niego kiedy jeszcze nas nie widzi .W przypadku kiedy strzelamy z Automatic Gun gdy zniszczymy pancerz to ze środka wychodzi jeszcze kierowca, a dokładniej to jest nim Świnia. Zabicie jej nie sprawi wam problemu. Gdy jednak strzelamy z wyrzutni rakiet to po 3-4 strzałach zostanie z niego tylko sterta żelaza.

Armata
Dość często spotykany przeciwnik. Nie może chodzić ale za to może się kręcić. Bardzo łatwo jest ją zastrzelić. Najłatwiej jest to zrobić z broni podstawowej. Nie warto używać cięższej broni, ponieważ przeciwnik nie jest zbyt wytrzymały.

Big Duner Overlord
Każdy epizod posiada jednego, lub więcej bosów, z których pierwszym jest Overlord występujący na poziomie o nazwie The Abbys (Otchłań). Prawdziwy mastodont, Overlord jest najniebezpieczniejszym obcym, jakiego możesz spotkać w epizodzie L.A. Meltdown. Sam jego rozmiar może przyprawić Cię o drżenie łydek. Gdy poczujesz impet miotanych z potężnego obrotowego działka pocisków oraz od niechcenia rzuconego granatu, z pewnością zaczniesz się modlić i szukać jakiejkolwiek osłony. Pod wpływem jego ognia możesz umierać na ołowicę w tempie od 5 do 10 procent zdrowia na sekundę. Nie przerywając zasypywania Cię ołowiem, Overlord może niespodziewanie zmienić zdanie i rzucić Ci pod nogi potężny ładunek wybuchowy. Uciekaj! Ukryj się! Zanim wystawisz nos z kryjówki, lepiej obmyśl jakąś strategię! Jeśli przeżyjesz na tyle długo aby wystrzelić od 30 do 35 granatów z RPG, masz szansę obejrzeć przedstawienie, w którym Overlord z hukiem pada na ziemię.

Moon Assault
Leader Dowódca księżycowego ataku. Wyposażony w dwie wyrzutnie rakiet na barkach i szybkoobrotowe działko pod ręką, osobnik ten jest najgroźniejszą bestią spośród Obcych. Ciężki szkielet nałożony na gadzie ciało kryje w sobie broń i chroni je przed obrażeniami. Doskonały wzrok, niesamowity refleks i ogromny arsenał to główne cechy tego groteskowego drapieżcy. Gdy kiedykolwiek będziesz miał do czynienia z tą postacią, ubierz jak najwięcej zbroi i jak tylko możesz podreperuj zdrowie. Mimo tego i tak będziesz musiał stoczyć śmiercionośną rozgrywkę przypominającą w zarysach zabawę w kotka i myszkę, ale to niestety Ty będziesz pełnił rolę gryzonia. Połączony atak ze wszystkich rodzajów broni być może cudem pozwoli Ci na pokonanie tego przeciwnika.

Cycloid Emperor
Władca cykloidów to prawdziwy chodzący koszmar. Ten jednooki gigant jest niebezpieczny z wielu powodów. Po pierwsze posiada śmiercionośny oddech, dzięki któremu jest zdolny do gwałtownego wydzielania energii. Jeśli znajdziesz się bezpośrednio w jego zasięgu, w ciągu kilku sekund zostaniesz spalony i wyeliminowany. Następnym problemem jest posiadany przez Władcę biologicznie zaimplementowany dewastator. Z jego pomocą Władca może miotać ładunki z portów wbudowanych w swoich mechanicznych, podobnych do szponów górnych kończyn.



--------------------------------------
Aktualizacja: 07·12·2002 - 18:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-04-20, 12:22, z 172.71.254.31 (172.71.254.31)
Strona dostępna online pod adresem: http://duke.fpp.pl/?pl:pages:show:12:::

DRUKUJ | Powrót