f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


duke.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · d·u·k·e | CBP3- nasze opinie

CBP3- nasze opinie
05·12·2002 - 12:02 - [FPP]SaRmAc - - Dodaj / przejrzyj komentarze[5]
Po kilku godzinach testów mapy CBP3 postanowiliśmy przedstawić nasze opinie na jej temat.

Na początek proponuję poczytać co ma do powiedzenia współautor tej produkcji (Alex):
Community Build Project 3 to trzecia mapka, która jest zrobiona przez wielu mapmakerer'ów metodą "każdy robi co chce w swoim stylu". Jej autorami są kolejno: William Gee, James Stanfield, Zilla, Stephano Lessa, Sangluss, Quakis, Chris Coleman, Alex Pistol (czyli ja ;-), Mikko Sandt i Grijan. Każdy z nas zrobił coś innego. W mojej części zobaczycie kopalnie... Użyłem tam kilku ciekawych efektów. Zresztą musisz to zobaczyć sam. Inne części także są wspaniałe. Musisz zagrać w ten level!
A teraz coś ode mnie (SarmaC):
CBP3 to wyjątkowa mapa. Zarówno ze względu na ilość ludzi, która brała udział w tym projekcie jak i na jej rzeczywiste walory. Miło mi także zauważyć, że dzięki Alexowi także Polacy mają swój udział w tworzeniu tej- można powiedzieć- międzynarodowej "produkcji".
Rozgrywkę zaczynamy na pustyni, gdzie natkniemy się na niezwykle zacięty opór ze strony naszych przeciwników. Kiedy już uda nam się ich pokonać i odnaleść dobrze chronioną kartę dostępu, wylądujemy w ciemnym pomieszczeniu wypełnionym do połowy wodą skąd trafimy do zatłoczonego magazynu, jaskini, pomieszczenia przypominającego w swym wyglądzie eleganckie biuro, ciemnej uliczki i wielu innych lokacji. Autorzy bardzo zadbali o różnorodność. Dzięki temu, że każdy z nich miał do wykonania niewielki fragment mapy to mógł poświecić więcej czasu na dopracowanie szczegółów.
Na graniu w CBP3 spędziłem kilka godzin i za każdym razem udaje mi się zauważyć coś nowego w odkrywanych poziomach. Jedynym minusem jaki udało mi się zauważyć jest stopień trudności pierwszych dwóch poziomów wykonanych przez William'a Gee i James'a Stanfield'a. Moim zdaniem ci Panowie troche przesadzili z ilością przeciwników i amnunicji (jest jej zdecydowanie za mało) przez co przejście początku mapy stanowi spore wyzwanie nawet na poziomie podstawowym. W miarę przechodzenia kolejnych poziomów poziom trudności staje się coraz bardziej unormowany dzięki czemu gra się bardzo przyjemnie (nie jest ani za prosto, ani za trudno).

Podsumowując: bez dwóch zdań- musicie w nią zagrać! :)
I od Stigiego:
CBP 3 - mapka indywidualistów? ;)

Oczywistą sprawą jest, że każdy autor mapy posiada swój własny, niepowtarzalny styl. Ale co się dzieje, jeśli 1 mapkę tworzy kilku mapmaker'ów? Trzecią już część CBP tworzyło 10 osób, a to oznacza 10 różnych styli. Czy nie odbija się to na ogólnej ocenie levelu?

Niestety, ale zawsze tak jest, że są ludzie którzy zostali stworzeni do tworzenia mapek i są tacy, którzy po prostu się do tego czynu nie nadają. Na szczęście... autorzy CBP 3 w większości należą do tej pierwszej kategorii. Przeważająca część lokacji stoi na dość wysokim poziomie, można zauważyć duży wpływ idei Community Build Project - idei, która umożliwia każdemu znaczącemu mapmaker'owi dołożenie własnej "cegiełki" w tworzeniu mapy. Ponadto, CBP daje autorom sposobność zaprezentowania własnych umiejętności na arenie międzynarodowej, dzięki czemu zyskują uznanie wśród najlepszych. Dlatego właśnie nie można pominąć faktu, iż wśród autorów CBP znajduje się Polak - Alex Pistol. Wspólnie z tak znanymi w tej branży ludźmi jak: William Gee, James Stanfield oraz Mikko Sandt, stworzył CBP 3 i trzeba przyznać, że jego debiut był bardzo udany. Różnice pomiędzy autorami konkretnych części można zauważyć bez większych problemów. Poziom trudności nie stoi na zbyt wysokim poziomie (co należy uznać jako zaletę), chociaż William Gee odrobinę w tym elemencie przesadził. Duże problemy z przejściem jego pustyni zapewne zniechęciły sporą część graczy, dlatego źle się stało, iż to właśnie część William'a stanowi początek CBP 3. Większość lokalizacji jest wprawdzie ładnie wykonana, jednak jako całość mapa jest kompletnie nieprzemyślana - na szczęście nie o to chodziło w tym projekcie. Mógłbym jeszcze dalej opowiadać o bug'ach typu rakiety kierowane w przeciwnym kierunku na podczerwień Commander'ów (a'la William), najeżdzające się na siebie tekstury (np. ciężarówka z Trooper'em i kartą w środku) oraz 1 zbędna niebieska karta, ale to już są błędy o które nie można obwiniać całej ekipy która tworzyła CBP 3, a jedynie poszczególne jednostki. Główna idea Community Build Project po raz kolejny spełniła swoją rolę. Czekamy na CBP 4...
Poniżej kolejna partia screenów, która być może zachęci Was do ściągnięcia tej mapki.



Źródło: f·p·p · d·u·k·e Komentarze[5] | Dodaj




Temat Autor Data  
eh
Chris 05·12·2002-13:01  
Odp: ;)
[FPP]Stigi 05·12·2002-13:01  
Odp: ja ;-)
Alex 05·12·2002-13:01  
Odp: skad?
[FPP]Chris 05·12·2002-13:02  
Odp: z plyty ;-)
Alex 05·12·2002-14:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 





 « Powrót  


     


Zajrzyj na F·P·P · N·E·W·S
po więcej news'ów ze świata gier FPP.


   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 25 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.107178 sek.